حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » کمتر از ۵۰ درصد بیماران قرنطینه را رعایت می‌کنند

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: حذف دورهمی، شب‌‌نشینی و تجمعه‌های خانوادگی برای حذف چرخه انتقال کرونا ضروری است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از تسنیم: سیاوش وزیری اظهار داشت: آن چیزی که در این شرایط اهمیت دارد، پیشگیری و ممانعت از تجمعه‌های خانوادگی است، یعنی گردهمایی‌های کوچک باید حذف شود و از این طریق به کاهش و حذف چرخه انتقال ویروس کمک کرد.

وی عنوان کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که در دو هفته گذشته به دستور استاندار کرمانشاه در سطح استان اعمال شده بسیار مفید و مؤثر بوده است.

وزیری گفت: در موج سوم همه‌گیری بیماری کووید 19 پیشگیری و ممانعت از تجمعه‌های خانوادگی بسیار مهم است و باید محدودیت و ممنوعیت برای گردهمایی‌های کوچک اعمال شود چرا که هرچه به روزهای آخر آذر ماه نزدیک می‌شویم و مردم در این ایام بسیار به شب‌نشینی‌ها عادت دارند و مراسم شب یلدا را داریم این دورهمی‌ها و شب‌نشینی می‌تواند ریسک انتقال را بالا ببرد.

وی افزود: در موج سوم، انتقال اجتماعی بسیار کم شده و بیشترین میزان ابتلا و سرایت به واسطه انتقال ویروس در درون خانواده هست و انتشار داخل خانوادگی وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: از گردهمایی‌های کوچک باید جدا خودداری شود و مردم از شب‌نشینی‌ها و معاشرت‌ها خودداری و پرهیز کنند تا شاهد کمتر شدن موارد بیماری باشیم.

وی افزود: بررسی‌ها در کشور نشان می‌دهد که یک فرد دارای بیماری کووید 19 (پی سی آر مثبت) به طور متوسط در دوره کوتاه سه تا پنج روز، هفت نفر را مبتلا کند و به همین دلیل جلوگیری از گردهمایی‌های کوچک و خانوادگی قویاً در این مرحله باید پیگیری شود و به طور قطع می تواند فرآیند انتقال ویروس را کنترل کند.

وزیری عنوان کرد: اگر چه زنجیره انتقال ویروس به‌طور کامل قطع نمی‌شود اما یک فرد با پی سی آر مثبت می‌تواند هفت نفر را مبتلا کند وقتی به شدت و با نظارت قرنطینه شود از آلودگی‌های ثانویه می‌توانیم جلوگیری کنیم.

وی گفت: به طور متوسط بیماران کووید 19 کمتر از 50 درصد شرایط قرنطینه را رعایت می‌کنند و در سطح شهرها و استان‌ها تردد دارند و حجم بالایی از آلودگی را به صورت ثانویه انتقال می‌دهند لذا بر قرنطینه خانگی و ایزوله شدن بیماران پی سی آر مثبت تأکید می‌شود و درخواست داریم ترددهای شبانه نیز محدود شود.

رئیس بیمارستان گلستان ویژه کرونا در کرمانشاه بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته همنشینی‌ها و معاشرت‌های خانوادگی در دو هفته آخر آذر ماه می‌تواند سبب شیوع بیشتر کرونا شود که جداً باید از این موضوع جلوگیری شود و رسانه‌ها نیز نسبت به آگاهی‌بخشی این موضوع به آحاد مردم کوشا باشند.

وی افزود: امیدواریم با کنترل این موج شاهد طغیان دیگری در آینده نباشیم و با آمدن واکسن امید در مردم نیز بیشتر شود و البته از همه اقشار خواستاریم رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها حتی گروه‌های خانوادگی را در اولویت قرار دهند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.