حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » فعالان اجتماعی کرمانشاه برای تشکیل پویش‌های پیشگیری از کرونا دعوت شدند

رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فعالان اجتماعی را برای تشکیل پویش‌های متعدد آموزشی و پیشگیری از کرونا دعوت کرد و پیشنهاد داد از تمام افراد تحصیل‌کرده و متخصص در حوزه‌های علوم پزشکی و سلامت برای ایجاد پویش‌های کوتاه مدت ترویج رفتارهای سلامت محور استفاده شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دکتر «فرید نجفی» تاکید کرد که در این میان می‌توان از تمام اعضای هیات علمی و متخصصان در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم که این روزها در آموزش‌های آنلاین فعالیت دارند، بهره برد.

وی گفت: با توان این متخصصان و مشارکت اجتماعی شبکه‌های مردمی متصل به یکدیگر می‌توان امکان لازم را برای آموزش مردم در راستای مقابله با کرونا را ایجاد کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا در اجتماع از یک سو و ورود به فصل پاییز و زمستان پیش رو تحلیل‌های متخصصان را برای پیشگویی روند ابتلا و مرگ و میر سخت و پیچیده نموده است.

نجفی گفت: نکته مورد توجه این است که ویروس کرونای جدید مانند سایر ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی یا سندرم های حاد تنفسی می‌شوند در فصول سرد گسترش بیشتری دارند.

وی تاکید کرد رفتارهای حفاظتی و بهداشتی که به طور معمول در زمستان هر سال صورت می گرفت با شدت و دقت بیشتری از سوی مردم باید رعایت گردد.

رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به اینکه در شهریور و اوایل مهر استان کرمانشاه با روند صعودی ابتلا مواجه بوده است به نظر می رسد می بایست با قاطعیت در مدیریت بحران برای کنترل بیماری اقدام کرد.

نجفی افزود: عدم حضور کودکان و نوجوانان در مدرسه، عدم برگزاری تجمعات مذهبی، اجتماعی و آموزشی و اداری مانند مراسم عزاداری اربعین، آیین های شادی و عزاداری های خانوادگی و سایر تجمعات و در عوض استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله اقدامات انجام شده در راستای کنترل بیماری است.

وی یادآوری کرد: هرگونه تجمع غیرضروری در ادارات طبق دستورالعمل ممنوع شده، کنترل شدید موارد شناسایی شده و تشویق این افراد به جداسازی، قرنطینه موارد مشکوک و آموزش رفتارهای حفاظتی به شیوه های متنوع و متناسب با روزهای پیش رو با مشارکت مردم و برای مردم انجام گردد.

وی اظهار داشت: الگوهای پیش بینی نشان می دهد میزان مرگ و میر ویروس آنفلوانزا هر ساله در فصول پاییز اوج می گیرد.

وی تصریح کرد: از طرفی موج جدید ویروس کرونا همزمان با این پدیده ما را به یک حرکت بسیار جدی جمعی برای پیروی از الگوهای رفتاری در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مانند شستن دستها، پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ترویج دورکاری از خانه رهنمون می سازد.

 

۳۴ بیمار کرونایی جدید در کرمانشاه بستری شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در تشریح آمار مبتلایان به کرونا گفت: در شبانه روز گذشته ۳۴ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

«مهدی محمدی» با بیان اینکه همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ مورد بیمار سرپایی نیز در استان شناسایی شدند، افزود: جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵هزار و۵۹۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۷۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان چهار نفر است.

محمدی اظهار داشت: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۲۶ نفر رسید.

به گفته او از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۳هزار و ۲۱۱ نفر بستری و ۱۲هزار و ۱۱۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۱ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.