حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » ۱۷ هزار نفر از مردم کرمانشاه خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان کرمانشاه برای اهدا خون به این سازمان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

...

کاوش نیوز: پژمان صالحی فر افزود: حدود چهار هزار و ۸۰۰ نفر از مراجعین به مراکز انتقال خون نیز به دلایل پزشکی موفق به اهدای خون نشدند.

صالحی فر در ادامه بیان داشت: ۵۴ درصد از مراجعان اهدای خون در استان به طور مستمر سالی حداقل ۲ بار خون اهدا می کنند.

وی میانیگن اهدای خون استان کرمانشاه را مانند میانگین کشور دانست، اظهار داشت: به ازای هر هزار نفر ۲۶ نفر برای اهدای خون به مراکز این سازمان مراجعه می کنند.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری ۷۰۰ نفر در استان نیز برای اهدای پلاسما که فرآورده نوین اهدای خون است و بیشتر برای بیماران سرطانی، هموفیلی، سوختگی و ضعف ایمنی بدنی استفاده می شود مراجعه کردند که این تعداد بسیار پایین تر از حد انتظار است در حالی که باید برای اهدای پلاسما حداقل ماهیانه ۵۰۰ نفر اهدا کننده داشته باشیم.

صالحی فر، سپس اهدا کنندگان پلاکت مستقیم خون را ۴۱۰ نفر در چهار ماه اول سال جاری اعلام کرد و افزود: پلاسما و پلاکت نیاز ضروری بیماران سرطانی است که در این زمینه باید زیاد کار شود و مردم آگاهی و اطلاع داشته باشند و برای اهدای این فرآورده های خونی بیشتر حساس باشند.

 مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه نیاز به خون را همیشگی دانست که وقت و زمان نمی شناسد و افزود: متاسفانه در ایام عید نوروز، تابستان اهدای خون کاهش می یابد در حالی این ایام بیشتر به خون نیازمند هستیم.

صالحی فر با بیان اینکه اهدای خون برای بیماران و مصدومان حادثه ای بسیار مهم و حیاتی است از مردم خواست اهدا خون را جدی بگیرند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.