حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » » » سومین دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان گلستان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

سومین دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان گلستان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شودمدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ورود سومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان گلستان به استان خبر داد و گفت: این دستگاه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه و ارزش ریالی نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وارد استان شد تا در مرکز گلستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «تورج شیرزادیان» افزود: این سومین دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی است که به مرکز گلستان به عنوان یکی از مراکز اصلی کووید۱۹ استان اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته او در این مدت ۲ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی شامل یک دستگاه ۵۰۰ و یک دستگاه ۳۰۰ لیتر در دقیقه و نزدیک به ۱۰۰ عدد سیلندر اکسیژن نیز جهت این مرکز تامین شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون سه دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی بیمارستانی و حدود ۲۰۰ عدد سیلندر اکسیژن نیز برای دیگر مرکز اصلی کرونای استان یعنی بیمارستان فارابی خریداری شده و با توجه به اینکه خود مرکز هم از قبل دارای یک دستگاه اکسیژن ساز ۲۰۰ لیتری بود، اکنون چهار دستگاه در این مرکز برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران وجود دارد.

شیرزادیان افزود: همچنین تامین مقدار قابل توجهی سیلندر اکسیژن و مانومتر در دستور کار دانشگاه قرار گرفته که قسمتی از آن هفته گذشته وارد استان شد و مابقی نیز تا پایان هفته جاری به دانشگاه تحویل می‌گردد.

وی با بیان اینکه حجم ریالی تجهیزات مربوط به تامین اکسیژن استان به بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال می‌رسد، گفت: این حجم از فعالیت در حوزه تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز، سیلندر و سایر متعلقات آن در دانشگاه و بلکه کشور کم نظیر است.

 

مصیبت کرونا دامن ۶۲۶ خانواده کرمانشاهی را گرفته است

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در تشریح آمار مبتلایان به کرونا گفت: در شبانه روز گذشته ۳۴ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

«مهدی محمدی» با بیان اینکه همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ مورد بیمار سرپایی نیز در استان شناسایی شدند، افزود: جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵هزار و۵۹۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۷۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان چهار نفر است.

محمدی اظهار داشت: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۲۶ نفر رسید.

به گفته او از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۳هزار و ۲۱۱ نفر بستری و ۱۲هزار و ۱۱۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۱ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.