حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » بهزیستی و کمیته امداد از کودکان کار حمایت می کنند

 بهزیستی و کمیته امداد از کودکان کار حمایت می کنندرییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: کودکان کار که بیش از سه بار شناسایی و جمع آوری شوند تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می گیرند.

...

کاوش نیوز: انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه اجتماعی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: براساس هماهنگی که با کمیته امداد انجام شده است، ‌کودکانی که در سه مرحله از طرح های جمع آوری کودکان‌ کار حضور داشته باشند و کودکانی که ثابت شود اولیا آنها را به دلیل مشکلات مالی راهی خیابان ها می کنند، شامل این ‌طرح می‌شوند.
وی همچنین به ابلاغ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: دولت برنامه های جامعی به منظور حمایت از معلولان دارد و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.
رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیگیر رسیدگی به مسائل آسیب های اجتماعی هستند، گفت: در سه سال گذشته چند جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در حضور رهبری برگزار شده و سه شنبه هفته آینده نیز جلسه بعدی در این زمینه با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.
محسنی بندپی، با بیان اینکه به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی یک تقسیم‌ کار ملی انجام شده است، گفت: مقابله با اعتیاد به عنوان اولویت دارترین آسیب های اجتماعی که زمینه دیگر معضلات اجتماعی را فراهم می کند، به صورت ویژه در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه به منظور مقابله با اعتیاد باید محل های تجمع همچون محل های کار، خوابگاه ها و سربازخانه ها را به دقت مورد بازرسی قرار داد.
به گفته رییس سازمان بهزیستی، 53 درصد مصرف معتادان در ایران تریاک، هشت درصد شیشه و 13 درصد حشیش و گل است.
محسنی بندپی با بیان اینکه مواد صنعتی و روانگردان ها معضل بزرگی پیش روی جامعه هستند، گفت: باید به صورت جدی با مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها مقابله کنیم.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 76 هزار نفر به صورت چرخشی در مراکز ‌درمان اعتیاد کشور پذیرش شدند، گفت: به منظور شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی معتادان با همکاری نیروی انتظامی عنبیه چشم‌ معتادان اسکن خواهد شد.
به گفته رییس سازمان بهزیستی، به واسطه اسکن عنبیه چشم، علاوه بر شناسایی معتادان بی هویت، از بازشماری آنان نیز جلوگیری می شود.
این مقام مسئول همچنین به اعتیاد زنان و کودکان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه سن ازدواج در ایران رو به کاهش است، آمار اعتیاد زنان نیز روز به روز افزاش می یابد.
محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود به معضل طلاق اشاره کرد و گفت: 47 درصد طلاق های کشور در پنج سال نخست زندگی رخ می دهد که نشان می دهد افراد برای ازدواج آمادگی‌ کامل را ندارد.
وی افزود: آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش های خانوادگی و آموزش های اجباری پس از ازدواج می تواند در کاهش آمار طلاق موثر باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.