حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » تعداد 12 طرح مديريت شهري در خمين به بهره برداري رسيد

تعداد 12 طرح مديريت شهري در خمين به بهره برداري رسيدبمناسبت هفته شهرداری و دهیاری و طی مراسمی با حضور احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور امام جمعه خمین، متقی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار، شهرداری و اعضای شورای شهر و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان تعداد 12 طرح مدیریت شهری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در خمین به بهره برداری رسید.

...

به گزارش کاوش نیوز: در این مراسم فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت: اگرچه کشور به دلیل شرایط ویژه اقتصادی و شیوع کرونا با دشواری‌هایی مواجه است اما تمام تلاش برای ارایه خدمات مناسب به مردم به کار گرفته شده است.

احمد طهرانی در ادامه افزود: شاخص میزان عملکرد مسئولان رضایت‌مندی مردم در تمام حوزه های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی است و افزایش بودجه ۷۰ درصدی شهرداری خمین امکانی است تا گام‌های بلند با مساعدت شورای شهر برای توسعه و آبادانی زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی برداشته شود.

امام جمعه خمین نیز در آیین اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در نظام اسلامی باید خلاق و پیشرو باشند و بتوانند با اعتبار محدود سطح بالای بهره‌وری و رضایت‌مندی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور با تاکید بر پرهیز شهرداری ها از سیاسی کاری افزود: رعایت وضعیت اقشار ضعیف جامعه باید سرلوحه کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: رعایت مسایل بهداشتی باید در راس برنامه‌های مدیریت شهری باشد و مردم و سایر بخش‌ها نیز باید فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و جمعی را جدی بگیرند.

شهردار خمین نیز در این مراسم اظهار داشت: ایجاد کانال انتقال روان‌آب‌های سطحی خیابان مصطفی خمینی به طول ۵۵۰ متر ورودی آب‌های سطحی میدان شهدای کمره و کوچه‌های منتهی به این منطقه را ساماندهی و به شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان طالقانی متصل کرده است.

وی گفت: هدف از ایجاد این کانال مدیریت روان‌آب بهبود ضریب ایمن‌سازی شهر در مقابل حوادثی نظیر سیل و کمک به بالا رفتن بهداشت فردی و محیطی است و ساخت این کانال در هنگام بارندگی و سیلاب از آبگرفتگی معابر جلوگیری کرده و نقطه اطمینانی در پیشگیری از بحران‌های احتمالی ناشی از سیلاب در این محدوده است که برای اجرای آن هفت میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

شهردار خمین ادامه داد: ساخت بلوار شهدای گردان امام رضا(ع) و اصلاح هندسی میدان ۹ دی خمین نیز پس از بررسی کارشناسی و مطابق با طرح تفصیلی شهر صورت گرفته است.

مرتضیان توضیح داد: در راستای ایجاد امنیت نقل و انتقالات، کنترل ترافیک، رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان و کاهش جرایم نیز ۲۵ دوربین ترافیکی گردان و ثابت در سطح شهر خمین نصب شده و مساحت میدان اصلاح شده با سه برابر توسعه نسبت به موقعیت قبل، سه هزار و ۱۲۳ مترمربع شده و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب تخریب و خاکبرداری، یکهزار متر جدول‌گذاری و ۳۰۰ متر مکعب سنگ‌چینی حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این میدان بوده است.

وی، اصلاح هندسی میدان ۹ دی و احداث بلوار گردان امام رضا را سبب کاهش حجم ترافیک خودروهای ورودی از سمت اراک دانست و افزود: اعتبار اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال است.

شهردار خمین با بیان اینکه دوربین‌های نصب شده ترافیکی ثابت در ورودی های شهر، ورود و خروج تمام خودروها را نظارت می کنند،اظهار داشت: دوربین‌های مداربسته ترافیکی گردان نیز در داخل شهر کار گذاشته شده که جرایم راهنمایی و رانندگی را ثبت کنترل می‌کند.

مرتضیان عنوان کرد: این دوربین‌ها در میادین، تقاطع ها، چهار راهها نقرار گرفته و برای این طرح در مجموع سه میلیارد ریال صرف شده است.

وی اصلاح و بهسازی میدان شهید اسکندری با وسعت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع براساس طرح ترافیکی و کارشناسانه بوده و با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

شهردار خمین در بخش دیگری از سخنانش به طرح‌های فضای سبز اشاره کرد و گفت: این طرح‌های در حوزه توسعه و اصلاح فضای سبز و زیباسازی چهار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و طرح بازسازی پارک ولیعصر(عج) خمین با ۲۲۵ متر جدول‌گذاری و یک‌هزار و ۴۰۰ متر سنگفرش نامنظم به عنوان یکی از طرح‌های مذکور است.

مرتضیان ادامه داد: به منظور رفاه حال شهروندان در خیابان سبزی کار خمین سرویس بهداشتی به مساحت ۶۶ متر مربع و پارکینگ به مساحت ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده که اعتبار صرف شده در این بخش ۲ میلیارد ریال بوده است.

وی ایجاد میز خدمت، تقویت حوزه نرم افزارای در بخش اداری آرامستان، کشتارگاه، مجموعه تولید گل و گیاه و کارگاه پخت آسفالت و اجرای طرح نامگذاری معابر شهری را از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده امروز عنوان کرد.

شهردار خمین ادامه داد: ۴۰ طرح عمرانی و خدماتی در این شهر آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.