حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » تولید گل زعفران در خمین ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۴۷۰ کیلوگرم گل زعفران مرغوب از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شد که این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

...

کاوش نیوز: «عباس ارشدی» افزود: ارزش ریالی این میزان تولید ۶۶ میلیارد ریال است و علاوه بر مصرف آن در شهرستان خمین به سایر شهرهای استان مرکزی و کشور نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ هکتار از مزارع زعفران خمین بارور است، اظهار داشت: سطح زیر کشت این محصول در سال جاری ۹۵ هکتار بود که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشت.

ارشدی یادآور شد: مهمترین منطقه زعفران‌کاری خمین، گوشه محمد مالک، خوگان، خوراوند و ورآباد است و این شهرستان در تولید این محصول جایگاه نخست استان مرکزی را دارد، زیرا با داشتن خاک مستعد و آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان ملایم و تابستان گرم و خشک، محل مساعدی برای کشت و تولید این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: زعفران شهرستان با توجه به نوع خاک و شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استانداردهای لازم مطابقت دارد.

ارشدی توضیح داد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی است که در سال های اخیر کاشت آن در خمین به ویژه در بخش مرکزی که با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند، ترویج شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.