حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » گام های استوار دولت در کاهش سه درصدی نرخ بیکاری خمین

شهرستان خمین واقع در استان مرکزی تا پیش از سال 92 بالاترین نرخ بیکاری استان مرکزی را به خود اختصاص داده بود و نبود فرصت های شغلی ضمن فشار جدی بر معیشت مردم، آهنگ مهاجرت در زادگاه امان راحل را تندتر کرده بود.

...

کاوش نیوز: دولت تدبیر و امید در پنج سال اخیر با اراده آهنین و برنامه های هدفمند و موثر برای حل چالش اساسی خمین پای به میدان نهاد و با وجود تمامی تنگناها توانست کاهش سه درصدی در نرخ بیکاری زادگاه امام راحل (ره) ایجاد کند که این مهم با وجود اقتصاد کشاورزی محور و خشکسالی های پی در پی توفیق بزرگی است.
قرار گرفتن خمین در ردیف اعتباری و امتیازات مناطق کمتر توسعه یافته، کاهش نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی، تخصیص اعتبار ویژه برای کارآفرینی و توسعه اشتغال در روستاها از اهم اقدامات و تدابیر هدفمند دولت یازدهم و دوازدهم برای کاهش نرخ بیکاری، توسعه زیرساخت های صنعت و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان خمین است.
بیش از پنج هزار شغل پایدار در دولت یازدهم و دوازدهم در شهرستان خمین ایجاد شده و این شهرستان با اجرای طرح های زیر بنایی و مادر در ریل توسعه اشتغال قرار گرفته است.
استاندار استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به خمین دارد و برای رفع محرومیت و حل مشکل بیکاری در این شهرستان اقدامات اثربخش و کلیدی صورت گرفته است.
سید علی آقازاده افزود: قرار گرفتن خمین در فهرست مناطق محروم موجب شده که امتیازات خاصی برای سرمایه گذاران همچون معافیت های مالیاتی 13 ساله، بهره مندی از مزایای بسته تشویقی دولت در تخفیف واگذاری زمین در شهرک و نواحی صنعتی ایجاد شود، که این مهم در جلب کارآفرینان در خمین موثر واقع شده است.
وی اظهارکرد: بخش بزرگی از طرح های نیمه تمام در خمین مراحل تکمیل را می گذرانند که در صورت بهره برداری از آن ها رونق اقتصادی در این خطه به سرعت رشد کرده و زنجیره ای از فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
آقازاده افزود: نگاه کارشناسی به ظرفیت های خمین و طرح های در دست اقدام همچون مجتمع گلخانه ای، خودرو سازی و مرغداری 2 میلیون قطعه ای از جمله این برنامه ها است که در صورت تکمیل، در آینده نزدیک کاهش جمعیت بیکار و تاثیرات آن بر حوزه اجتماعی هویدا می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین گفت: بیش از پنج هزار فرصت شغلی جدید و پایدار در دولت تدبیر و امید در خمین ایجاد شده است.
محمدرضا مختاری فر افزود: این میزان اشتغال به همت دستگاه های اجرایی در زمینه کشاورزی، صنعتی، تولیدی، صنایع دستی، حمل و نقل و آموزشی و با پرداخت تسهیلات رقم خورده است.
وی بیان کرد: به طور میانگین سالانه یک هزار و 70 نفر از بیکاران خمین به کار گمارده شده اند و مستندات آن در سامانه رصد موجود است.
مختاری بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم عزم خود را برای رفع بیکاری در زادگاه امام راحل جزم کرده است و با امتیازات و اعتبارات ویژه برای توسعه اشتغال روستا و رونق صنعت، این شهرستان آینده روشنتری برای ایجاد شغل پایدار خواهد داشت.
وی گفت: واحد خودروسازی سایپا و پتروشیمی از طرح های نیمه تمام در حوزه صنایع مادر خمین هستند که روند پیشرفت آن ها در دولت تدبیر و امید تندتر شده و سایپا در ماه های آینده و پتروشیمی در یک سال آتی به جرگه تولید می پیوندند و با فعالیت این واحدها، بیش از 2 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.
مختاری فر گفت: نرخ بیکاری در خمین 15 درصد است درحالی که قبل از دولت تدبیر و امید از 18 درصد فراتر رفته بود.
سرپرست فرمانداری خمین نیز در این خصوص گفت: با مشارکت و همراهی دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری صنعتی در زادگاه معمار کبیر انقلاب در چهار سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
احمد طهرانی افزود: استقرار خمین در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته و معافیت 13 ساله واحدهای صنعتی از پرداخت مالیات و اتصال شبکه راه های کشور از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی خمین است.
وی اظهارکرد: با اقدامات انجام شده قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال کاهش یافته است ضمن اینکه سرمایه گذار تنها یک سوم بهای زمین را می پردازد و بقیه بهای آن تا زمان بهره برداری واحد صنعتی فرصت دارد.
طهرانی ادامه داد: مجوز راه اندازی پتروشیمی و صدور مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی در دولت تدبیر و امید در خمین کلید خورده و با صدور و راه اندازی این صنایع در خمین، انقلاب صنعتی ایجاد می شود.
وی بیان کرد: تدابیر دولت با بسته های تشویقی ویژه برای خمین باعث رشد سرمایه گذاری در بخش صنعتی شده به طوری که شمار واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی این شهرستان 154 واحد است که 43 واحد آن از سال 92 ساخته شده و یا درحال بهره برداری است.
سرپرست فرمانداری خمین با تاکید بر این که برای ایجاد اشتغال و طرح های کارآفرینی هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد، افزود: 200 میلیارد ریال اعتبار به صورت پرداخت تسهیلات از بانک سینا و پست بانک برای ایجاد شغل به سرمایه گذاران و کارآفرینان در روستاها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: رقم پرداختی برابر کل اعتباری است که سال گذشته از این منبع برای ایجاد شغل و طرح های کارآفرینی در استان مرکزی تخصیص داده شده بود.
طهرانی گفت: امید است با تخصیص این میزان اعتبار در سالی که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده، فرآیند اشتغالزایی روستایی خمین شتاب گیرد.
وی بیان کرد: تمامی زمینه ها برای ایجاد اشتغالزایی و طرح های کارآفرینی در روستاها در خمین مهیا است و روستاهای خمین به عنوان کانون سرمایه گذاری از نعمت برق ، آب و گاز برخوردار هستند.
سرپرست فرمانداری خمین افزود: دولت دوازدهم همه شرایط را برای ایجاد اشتغال روستایی فراهم کرده و با برنامه ریزی مناسب این مهم روند خود را طی می کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: اعطای بیش از 900 میلیارد ریال پروانه بهره برداری در شهرک صنعتی خمین ارمغان دولت یازدهم و دوازدهم در بخش صنعت و اشتغالزایی در زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است.
محمد رضا سلیمانی افزود: در پنج سال اخیر با سرمایه گذاری صنعتی در خمین، زمینه اشتغال 580 نفر در شهرک صنعتی این شهرستان فراهم شده است.
وی اظهارکرد: از بدو فعالیت دولت تدبیر و امید در خمین، 364 مجوز تاسیس و 47 واحد پروانه بهره برداری صادر شده است.
سلیمانی افزود: هفت طرح صنعتی امسال در زمینه تولید پرچم، روغن موتور، بازیافت فولاد و چدن، تولید لوله از پی وی سی، کاغذسازی و تولید کننده اکسل عقب و جلوی خودروی سواری و وانت در خمین بهره برداری شده که برای آن ها در مجموع یک هزار و 596 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: با تدبیر دولت یازدهم برای رونق اقتصادی و توسعه صنعت در این شهرستان اشتیاق سرمایه گذاری در زادگاه امام راحل روبه افزایش است.
سلیمانی افزود: در سال جاری، 13 پروانه بهره برداری صنعتی در این شهرستان صادر شده است.
وی افزود: حجم سرمایه گذاری در این واحدها 124 هزار و 994 میلیون ریال است که با بهره برداری از آن ها زمینه اشتغال 140 نفر فراهم شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت خمین ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 21 فقره پروانه تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان صادر شده که با اجرا، تکمیل و بهره برداری این واحدها، 530 فرصت شغلی ایجاد می شود.
سلیمانی حجم سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این واحدها را حدود 900 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: زمینه فعالیت این واحدها درصنایع غذایی، فلزی و تولید کودهای ارگانیک است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.