حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » 2 هزار گواهینامه مهارت الکترونیکی در خمین صادر شد

رئیس مرکز فنی و حرفه ای خمین گفت: بیش از 2 هزار گواهینامه هوشمند و الکترونیکی در سال جاری برای مهارت آموزان صادر شده است.

...

کاوش نیوز: مهدی لعل بار افزود: گواهینامه هوشمند از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است و به صورت بین المللی و بر اساس کد شناسه و کد ملی مهارت آموز تا 20 گواهینامه در آن ثبت می شود.
وی اظهارکرد :حذف فرآیندهای وقت گیر و سنتی، امنیت بالا، افزایش سرعت صدور از مزایای کارت مهارت هوشمند است که صدور آن از سال 92 در خمین کلید خورده است.
لعل بار ادامه داد: یک هزار و 289 مرد در قالب 254 هزار و 148 نفر ساعت و 665 زن در قالب 98 هزار نفر ساعت در سال جاری آموزش های مهارت فنی و حرفه ای را فراگرفتند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای خمین ، اظهار کرد: 6 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای در 30 رشته، در حوزه برق صنعتی، اتو مکانیک، تراشکاری جوشکاری، عمران و معماری و 20 آموزشگاه آزاد در خمین فعال است.
رئیس مرکز فنی حرفه ای خمین بیان کرد: 85 درصد از تعهد سالانه آموزش مهارت فنی و حرفه ای خمین در بخش‌های مختلف شهری، روستایی ، آسیب‌های اجتماعی، زندان ها، پادگان ها، صنایع، جهاد کشاورزی، صنوف، دانش آموختگان، معتادان بهبود یافته و مددجویان و طرح کارورزی محقق شده و تا پایان سال جاری پیش بینی می شود 95 درصد از تعهد آموزش مهارت در این شهرستان تحقق یابد.
لعل بار با اشاره به همکاری فنی و حرفه ای با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه طرح کارورزی، گفت: اجرای طرح کارورزی در راستای کسب مهارت و کار آفرینی است.
مسئول مرکز فنی و حرفه ای خمین افزود: نیمی از مهارت آموزان متقاضی کار خمین پس از گذران برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.
لعل بار افزود: داوطلبان مهارت آموز همه متقاضی کار نیستند اما، برای طیف جویای کار برنامه های مهارت آموزی در راستای هدایتگری به بازار کار پایدار برگزار می شود.
وی اظهارکرد: مهارت آموزان به صورت انفرادی و یا در بازار کار بخش خصوصی و دولتی استانی و سایر مناطق کشور جذب می شوند که این نشان از کیفیت آموزش ها و و هدفگذاری موثر است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای خمین بیان کرد: تناسب نداشتن آموزش‌ها با نیاز بازار کار یکی از علل بیکاری است و برای حل معضل بیکاری در خمین تلاش شده که دوره های استاندارد و مهارت آموزی هدفمند در رشته های کسب و کار مورد نیاز ارائه شود. 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.