حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » شناسایی افراد بیسواد یک وظیفه فرا دستگاهی است

 شناسایی افراد بیسواد یک وظیفه فرا دستگاهی استاستاندار کردستان شناسایی را کلیدواژه توجه به امر سوادآموزی عنوان کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست در شناسایی افراد بیسواد به نهضت سوادآموزی کمک کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: اسماعیل زارعی‌کوشا سه شنبه شب در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان آمادگی ارتقا شاخص‌های باسوادی را دارد اما برای شناسایی جامعه هدف، به کمک همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان از شاخص‌های فرهیختگی برخوردار است و اقتضای این ادعا ارتقا هرچه بیشتر باسوادی در استان است و به همین دلیل باید در این بخش شاخص کردستان ارتقا پیدا کند.

زارعی‌کوشا بیان کرد: شاخص‌های باسوادی فعلی استان خوب است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و هرچه پیش می‌رویم سطح معیارهای سواد تغییر می‌کند و نیاز امروز ایجاب می‌کند افراد حداقل‌های تکنولوژی، شناخت و بینش را داشته باشند اما تحقق ملاک‌های تعریف شده مجموعه سوادآموزی نیز گام مؤثری در ارتقا سطح باسوادی در استان است.

استاندار کردستان بر اهمیت برگزاری و پیگیری موضوع در شهرستان‌ها توسط فرمانداران تأکید کرد و از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست، این مهم را به صورت مکتوب به فرمانداران اعلام نماید.

زارعی کوشا اذعان کرد: هم‌افزایی صدا و سیما در همه مسائل به حصول نتیجه کمک کرده لذا در این راستا نیازمند یاری رساندن رسانه ملی تا رسیدن به نقطه مطلوب در سوادآموزی استان هستیم.

وی ارتقا سطح سواد مردان از ۳۰ درصد قبل از سال ۵۷ به بیش از ۹۵ درصد در سال ۹۹ و زنان از زیر ۱۰ درصد به حدود ۸۰ درصد را از افتخارات انقلاب اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد روزی جشن باسوادی ۱۰۰ درصدی در استان برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در جذب و پوشش سوادآموزی جزو استان‌های برتر کشور بوده است، افزود: آمار بیسوادی در کردستان زیاد است اما اکثر بی‌سوادها از افراد بالای ۵۰ سال هستند و خوشبختانه وضعیت استان در افراد زیر ۵۰ سال خوب و زیر ۳۰ سال عالی است.

رشید قربانی جامعه هدف نهضت سوادآموزی را افراد ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد و گفت: ۹۵ درصد جمعیت استان در این رده سنی، باسواد هستند و همچنین کردستان در آموزش دوره ابتدایی رتبه اول کشور را دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.