حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » برخورداری 92 درصد جمعیت قروه از سواد/آموزش 820 سوادآموز در سال‌جاری

رئیس نهضت سوادآموزی قروه از افزایش میزان باسوادی در قروه به 92 درصد خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: عباس حسنی پدرام اظهار داشت: برنامه‌های تشویقی برای سوادآموزان قبول شده در نظر گرفته شده است و همچنین مربیان آموزش دهنده نیز از این مزایا برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: نبود انگیزه میان سوادآموزان به دلیل عدم دریافت به موقع پاداش تحصیلی و عدم حمایت خانواده‌ها موجب شده که جامعه بی‌سواد این شهرستان رغبت چندانی برای باسوادشدن نداشته باشند همچنین ضرورت دارد پایگاه‌های بسیج و هیات امنای مساجد از طرح سوادآموزی حمایت کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: در سال‌جاری ۸۲۰ نفر در سه حوزه سوادآموزی، انتقال و تحکیم زیرپوشش آموزش سوادآموزی قرار گرفتند که از این میزان ۷۶۱ نفر زن و ۵۹ نفر مرد بوده است و طبق آمارهای صورت گرفته عمده افرادی که در طرح سوادآموزی شرکت کردند ۱۰ تا ۴۱ ساله بودند.

حسنی‌پدرام افزود: در سالجاری ۵۹ مربی در زمینه آموزش سوادآموزی فعالیت داشتند که برای مشارکت بیشتر از علاوه بر توان معلمان از توان مربیان جدید در اردیبهشت ماه سال آینده استفاده خواهد شد.

رئیس نهضت سوادآموزی قروه گفت: در سال گذشته ۸۵۰ سوادآموز در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند که این میزان در سال ۹۹ به ۳۰ نفر کاهش یافت.

به گفته وی، اگرچه آمار باسوادی در این شهرستان به بیش از 92 درصد افزایش یافته است اما همچنین شاهد کاهش آمار حضور مردان برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی هستیم که این امر زنگ خطری برای افزایش سن بی‌سوادی مردان در قروه است.

حسنی‌پدرام در ادامه افزود: سالجاری در حوزه سوادآموزی۴۵۳ نفر، انتقال ۲۱۰ نفر و تحکیم میزان حجم اعلام شده ۲۴۰ نفر سوادآموز وجود داشتند و همچنین بر اساس آمار تهیه شده 92.8 درصد جمعیت قروه باسواد است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.