حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » کردستان در تورم سالانه استان اول کشور است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به تیر ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (مرداد ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۸ تا تیر ۱۳۹۹) در استان و کشور به ترتیب ۵۰.۱ درصد و ۴۴.۲ درصد بوده که کردستان در جایگاه اول استان های کشور قرار گرفت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: تغییرات شاخص در خرداد ماه ۱۴۰۰ در کردستان و کشور به ترتیب ۴۸.۶ درصد و ۴۳ درصد و "تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل" در استان و کشور افزایشی بوده است.

وی اضافه کرد: تورم ۱۲ ماهه در تیر امسال نسبت به خرداد ماه در کردستان ۱.۵ درصد و در کشور ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: این استان در تیر ماه از لحاظ شاخص همانند ماه گذشته در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

 

افزایش ۱۱درصدی تورم ماهانه

نصراللهی زاده اضافه کرد: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی، درصد تغییرات شاخص تورم تیر به ماه قبل در تیر ۱۴۰۰ در استان ۲.۳درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن سه دهم درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: شاخص استان در تیر با افزایش ۸.۱ واحدی از ۳۴۴.۲ به ۳۵۲.۳ واحد رسیده و در همین ماه میانگین شاخص کشور نیز ۱۱.۲ واحد افزایش یافته و به ۳۲۷.۴ واحد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: کردستان در تیر ماه در جایگاه بیست و ششم نسبت به سایر استانهای کشور قرار گرفته داشت و تورم ماهانه کشور نیز در تیر ماه سال ۱۴۰۰، ۳۰۵ درصد بود که بالاترین رقم طی هشت ماه اخیر است.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: میانگین تورم ماهانه کشور در تیر ماه نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش یافته است.

 

کاهش تورم نقطه به نقطه

وی درباره درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) استان اظهار داشت: این شاخص از ۵۱.۱ درصد در خرداد ۱۴۰۰ به ۴۵.۸ درصد در تیر رسیده و حدود ۵.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: جایگاه استان در این ماه، استان بیستم کشور به لحاظ تورم نقطه ای بوده و تورم نقطه به نقطه کشور نیز در خرداد و تیر ۱۴۰۰ به ترتیب (۴۷.۶) درصد و (۴۳.۶) درصد بوده که چهار درصد کاهش یافته است.

استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ با ۴۰۲ هزار و ۳۵۴ خانوار دارای یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر بوده و از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب کرمانشاه و شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.