حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » » » مسئولان فرهنگ خدمت رسانی به مردم را به نمایش گذاشتند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مهم ترین سرمایه مسئولان خدمت به مردم است گفت: آن ها امروز فرهنگ خدمت رسانی به مردم را به نمایش عمومی گذاشتند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد با اشاره به ملاقات مردمی استاندار، معاونانش و مدیران کل استان در حسینیه شهدای مصلی امام خمینی (ره) بجنورد قبل از خطبه های نماز جمعه گفت: امروز شاهد برگزاری نوعی نمایشگاه خدمت به مردم از سوی مسئولان بودیم که این روند باید ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما به استاندار خراسان شمالی این است که این دیدارها به صورت فصلی برگزار شود و دیگر مدیران هم ملاقات عمومی هفتگی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: این بانوی فداکار درس پاسداری ازراه شهدا را به ما آموخت و فرزندان ولایی و با ادب تربیت کرد، بویژه حضرت اباالفضل العباس(ع) که در واقعه کربلا به دلیل شجاعتش دشمنان جرات حرکت به سمت خیمه ها را نداشتند.

وی اظهارکرد: روز وفات این بانوی فداکاربه نام روز تکریم همسران و مادران شهدا نام گذاری شده است، باید خاطره شهیدان را برای نسل جوان بازگو و مطرح کنیم تا یادشان نرود که شهدا چقدر برگردن ما حق دارند.

امام جمعه بجنورد گفت: حضرت ام البنین(س) در کربلا نبود اما کربلایی زندگی کرد و چهار قبر نمادین را در بقیع ایجاد کرد و برای فرزندانش اشک می ریخت و می گفت فرزندان من فدای رهبرشان شدند و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه وجود رهبر و دین بسیار عزیز است، که حتی اگر بهتریها را فدایش کنیم بسیار ارزش دارد گفت: خانواده شهدا به گردن ما حق دارند و بهترین عزیزانشان را در راه خداوند و دین هدیه کردند، مادران و پدران شهدا غنیمت و ولی نعمتان ما هستند، باید وجودشان را گرامی بداریم.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری هم گفت: هر کس به اندازه توان خود به افراد نیازمند کمک کند و جمع آوری کمک های بین دو نماز امروز برای احسان و نیکوکاری و در راستای محرومیت زدایی و کمک به محرومان هزینه خواهد شد .

وی درباره هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهارکرد: محیط زیست جایگاهی است که در آن زندگی می کنیم و هر درختی که می کاریم یک عبادت است، تلطیف هوا توسط همین درختان و جنگل ها است، محیط زیست را آلوده نکنیم و از ریختن زباله در آن خودداری کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی درخصوص آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خراسان شمالی از 12 اسفند ماه جاری بیان کرد: ثبت نام تا 15 اسفند ماه ادامه دارد و امیداواریم که خانواده ها همچون سال گذشته از این امر استقبال کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: سال گذشته 500 نفر خواهر و برادر در حوزه های علمیه استان ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه نماز، روزه و زکات از واجبات هستندافزود: زمانی اینها معنا پیدا می کنند که زشتی ها در زندگی ما نباشد و اگر اسلام بر خواندن نماز تاکید دارند به این دلیل است که این فریضه واجب انسان را از فحشا و منکر نهی و به سوی خوبی ها هدایت می کند

وی گفت: امربه معروف و نهی از منکر 2 فریضه واجب و به هم پیوسته آسمانی در دنیا هستند، باید جامعه اسلامی به گونه ای باشد که خوبی ها و نیکی ها در آن افزایش پبدا کند و بدی ها و پلیدهای در آن فروکش کند.

حجت الاسلام یعقوبی با ذکر اینکه یکی از مصداق های تقوا و امر به معروف گشودن گره از کار مردم است افزود: آنهایی که این کار را انجام می دهند در قیامت امنیت دارند، داشتن امنیت و آرامش در روز قیامت نعمت بزرگی است.

وی اظهارکرد: بانوانی که در این دنیا برای مردم خدمت و تلاش می کنند در روز قیامت جایشان امن است و اگر کسی خوشحالی را به خانواده ای هدیه کند خداوند در روز قیامت به وی شادی و سرور عطا می کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.