حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.



نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

وقفیات به روز و درآمدزا شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اداره اوقاف باید با به روزرسانی و درآمدزا شدن وقفیات از آنها به بهترین نحو بهره برداری کند.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به مناسبت هفته وقف تاکید کرد: این مهم باید بسیار حساب شده و با احتیاط انجام شود.

وی گفت: کارکنان اداره اوقاف وقفیاتی را که در دوران قدیم به عناوین مختلف خرید و فروش شدند، بیابند و محاکم قضایی هم در این زمینه همکاری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: برخی وقفیات در گذشته به اجاره افراد درآمده است که این اجاره نامه ها باید تمدید و درآمد آنها به روز شود.

وی با بیان اینکه وقفیات ویران باید آباد و درآمدزا شوند تصریح کرد: درآمد حاصل از وقفیات کاملا شخصی است و متولیان امر باید درآمد حاصل از وقف را در جای تعیین شده واقف هزینه کنند زیرا کاسبی در امور وقف بسیار مسئولیت زا است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اهمیت مساله وقف در اسلام بر کسی پوشیده نیست و از مصادیق بارز باقیات صالحات است.

وی با اشاره به اینکه پرونده اعمال انسان پس از مرگ بسته می شود افزود: وقف یکی از مواردی است که ثواب آن حتی پس از مرگ هم به انسان می رسد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: وقف از دیرباز یکی از منابع رشد فرهنگی جامعه بوده است که پس از سلطه رضاخان و تسلط انگلیس بر ایران بسیاری از منابع وقف ضایع شد.

وی با بیان اینکه هنوز اوقاف از عملکرد انگلیس رنج می برد گفت: متولیان امر با اقدامی کارشناسی شده باید از این مرحله عبور کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مرقد امامزادگان مکان مناسبی برای کارهای فرهنگی است و اداره اوقاف باید در این زمینه فعال تر شود.

 

** بزرگداشت آیت الله هردنگی در دهه وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: امسال همزمان با دهه وقف 157 برنامه در استان اجرا می شود که محوری ترین آن نکوداشت آیت الله هردنگی است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور با بیان اینکه 15 تا 24 آبان ماه دهه وقف نامگذاری شده است افزود: نشست تخصصی با کارخانه داران، پزشکان، زنگ وقف و مسابقه انشانویسی، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از واقفان برجسته، برگزاری چهار محفل انس با قرآن، مراسم زیارت از بعید و شهادت امام رضا (ع) در 19 بقعه متبرکه استان از جمله برنامه های این دهه در خراسان جنوبی است.

وی از غباروبی و عطرافشانی 16 بقعه متبرکه خراسان جنوبی همزمان با دهه وقف خبر داد و افزود: همایش یاوران وقف در 6 شهرستان استان برگزار می شود.

بخشی پور با اشاره به برپایی 29 ایستگاه همه واقف باشیم و 13 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: امسال در دهه وقف 49 مبلغ بومی و غیر بومی برای تبیین وقف به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه در دهه وقف 14 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود گفت: بهره برداری از گنبد امامزاده شاهرخت، افتتاح 2 زائرسرا در طبس و کلنگ زنی مجتمع تجاری در سرایان جزو این پروژه ها است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.