حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه گیلان به اجرا درآمد

همزمان با اولین روز از ماه محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با شعار شهادت افتخار ماست، با برگزاری مراسم های فرهنگی ویژه ماه های محرم و صفر از امروز (سه شنبه) در بقاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان به اجرا درآمد.

...

کاوش نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: این طرح از امروز در 510 بقعه متبرکه و امام زادگان استان به اجرا درآمده و در ماه های محرم و صفر ادامه دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا، اجرای امینانه نیات واقفان، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه از اهداف اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام از جمله برنامه های طرح بصیرت عاشورایی است.

وی اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان تقلید عملی از سیره و دستور امام حسین (ع) را از برنامه های محوری بصیرت عاشورایی نام برد و بیان داشت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌ علیه‌ السلام، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، مراسم راهروان زینبی، عزاداری امام سجاد (ع) و همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی و منشور عزت از جمله برنامه های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در اجرای طرح بصیرت عاشورایی با حضور روحانیون اعزامی از قم و مبلغان بومی خاطرنشان کرد: 63 مبلغ اعزامی از قم و 300 مبلغ بومی در اجرای این طرح با اوقاف و امور خیریه همکاری می کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.