حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » 42 درصد از بقاع متبرکه کشور دارای عواید هستند

42 درصد از بقاع متبرکه کشور دارای عواید هستندمدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وجود هشت هزار و 84 بقعه متبرکه در کشور خبر داد و گفت: تنها 42 درصد این بقاع دارای عواید و درآمد هستند.

...

کاوش نیوز: حمید عسگری در دوره آموزشی فراگیر ویژه هیات امنا، خادمین و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و اجرایی بقاع متبرکه شرق گلستان ویژه طرح آرامش بهاری افزود: از مجموع این تعداد بقاع متبرکه تنها 33 بقعه متعلق به پیامبران الهی بوده و بقیه امامزاده هستند.
وی بابیان اینکه هر یک از بقاع متبرکه بویژه بقاع دارای درآمد 3 تا 5 نفر عضو هیات امنا دارد، اضافه کرد: توجه به مسایل آموزشی این اعضا برای ارائه خدمات بهتر به زائران و اجرای طرح های مناسبتی از جمله طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی است.
عسگری ادامه داد: قبلا دوره های آموزشی به صورت متمرکز و سالانه در مشهد مقدس برگزار می شد اما در رویکرد جدید، این دوره ها در استان ها برگزار می شود.
وی بدون اشاره به درآمد بقاع متبرکه کشور گفت: 40 درصد از نذورات مردمی بقاع متبرکه صرف امور عمرانی، 30 درصد هزینه های جاری و مدیریتی، 20 درصد صرف امور فرهنگی و 10 درصد حق تولیت و تصدی گری می شود.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گفت: هیات امنا، خادمین و مدیران بقاع متبرکه باید خود را برای اجرای این طرح با غبارروبی و نظافت عمومی و فراهم کردن نیازهای زائران و مسافران آماده نمایند.
عسگری با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، انقلاب را نعمتی الهی دانست و گفت: برای حراست و صیانت از انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان نباید حتی یک لحظه غفلت کرد.
در این مراسم که در محل آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد و مدیرکل اوقاف استان نیز در آن حضور داشت، حدود 100 نفر از خادمین و هیات امنای بقاع متبرکه شرق گلستان حضور داشتند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.