حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » استاندار خراسان جنوبی همیار طبیعت شد

استاندار خراسان جنوبی همیار طبیعت شداستاندار خراسان جنوبی ضمن کاشت نهال همزمان با روز درختکاری همیار طبیعت شد.

...

کاوش نیوز: محمدمهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در آیین روز درختکاری که در روستای حاجی آباد بیرجند با حضور جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد، از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به عنوان همیار طبیعت معرفی شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: امسال یک میلیون و 100 هزار اصله نهال غیر مثمر در استان کاشت شد که از این تعداد 420 هزار اصله همزمان با هفته منابع طبیعی توزیع می شود.
علیرضا نصرآبادی افزود: علاوه بر توزیع نهال در هفته منابع طبیعی مابقی آنها در قالب جنگل های دست کاشت و طرح ها بیابان زدایی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد و دستگاه های اجرایی و سایر شهروندان نیز می توانند در هفته منابع طبیعی نسبت به خرید و کاشت درخت غیرمثمر از اداره منابع طبیعی اقدام کنند.
وی از اجرای طرح ملی جنگلانه در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاشت نهال به صورت مشترک بین سازمان های مردم نهاد استان، انجمن حامیان شرق و منابع طبیعی و با حضور دانش آموزان و خانواده های آنها، مجموعه منابع طبیعی و دوست داران طبیعت با هدف ترویج و آموزش نهال کاری اجرا می شود.
خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور و سومین استان از لحاظ وسعت است که 96 درصد اراضی آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.