حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » استان زنجان در انتظار ابلاغ مصوبات سفر رییس جمهوری

پس از انجام دهمین سفر استانی رییس‌جمهوری به زنجان /روز ۲۷ آبان‌ماه/ و حضور میدانی و دیدارهای مردمی و بازدیدها از واحدهای مختلف، این سفر ۱۱۲ مورد پروژه پیشنهادی مصوب داشت که به گفته استاندار زنجان هم اکنون منتظر ابلاغ مصوبات سفر رییس جمهوری از سوی هیات دولت هستیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به ایرنا: محسن افشارچی از مهم‌ترین این مصوبات را اختصاص چهار هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در ۲ سال آینده عنوان کرد و افزود: از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان پنج هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان است.

وی با بیان اینکه همه اعتبارات در رشد و رونق اقتصادی نقش بسزایی داشته و موجب اشتغالزایی می شود، ابراز امیدواری کرد، هدف گذاری سال آینده در استان تسریع شود و متولیان رشد اقتصادی استان با انرژی مضاعف و همکاری بین بخشی به نتایجی از قبیل رشد اقتصادی، افزایش درآمد خانوارها و تولید ناخالص داخلی برسیم.

 

پوشش کامل واکسیناسیون کرونا در زنجان به ۷۳.۵ درصد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۹۰ درصد زنجانی ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پوشش کامل واکسیناسیون نیز به ۷۳.۵ درصد رسیده است که تداوم همین روند و پوشش بالا، وضعیت بهتری را فراهم می‌کند.

دکتر پرویز قزلباش باتاکید بر اینکه از فاکتورهای عبور از موج ششم کرونا واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد در کشور و این استان است، افزود: بر این اساس در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان به عنوان یک اصل و اولویت مهم مورد توجه همگان باشد.

وی، با تاکید به اینکه واکسیناسیون، میزان ابتلا، بستری و مرگ را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: همه واکسن ها در ابتلا، بستری و مرگ موثر عمل می‌کنند و برای سیستم بهداشت و درمان مهم است که با یکی از واکسن‌ها، واکسیناسیون انجام شود، تزریق واکسن قطع نظر از نوع واکسن اصل اساسی است.

 

رزمایش هشت هزار نفری اقتدار بسیجیان استان زنجان برگزار شد

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) گفت: فتح و ظفر در جنگ هشت ساله با حضور بسیجیان در جبهه های حق علیه باطل به دست آمد که این نشان از توان و اقتدار بالای این عزیزان همیشه در صحنه است.

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، در رزمایش هشت هزار نفری اقتدار بسیجیان استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در مصلای زنجان برگزار شد، افزود: بسیجیان سرافراز و این پای در رکابان امام مسلمین که وجود و قلبشان برای انقلاب می تپد از جایگاه بسیار رفیع و والایی برخوردار هستند که در همه عرصه ها می توانند میدان‌داری کرده و اثربخش و مشکل گشا باشند.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اثربخش بودن و مشکل گشا بودن بسیج اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت آقا اهل تعارف و تملق نیستند و به عنوان حکیم انقلاب، کلمه ای را نمی گوید مگر از سر حکمت، اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هرجا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دچار اختلال و مشکل شده است بسیج با آمدن به میدان، ورق را برگردانده است و این به هیچ وجه تعارف و غلو نبوده و نیست.

 

تمام مناطق روستایی استان زنجان تحت پوشش کامل پزشک هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: یک قدم بزرگ در سطح استان برداشته شده است بطوری که مرکزی وجوندارد که خالی از پزشک باشد و ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی پوشش کامل پزشکی دارند و در واقع به همراه دیگر نیروها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: در زمان حاضر بیش از ۶۵۰ واحد ارائه دهنده خدمت در مناطق شهری و روستایی خدمت رسانی می کنند، که در این خصوص نفوذ خوبی در جمعیت استان وجود دارد. 

این مسوول با بیان اینکه ارائه خدمات در روستاها افتخار بزرگی است، ادامه داد: استقرار نیروی انسانی لازم به ویژه پزشک در دورترین نقاط روستایی کار بسیار مشکلی است و ماندگاری آنان نیز از اهمیت ویژه ای دارد.

 

۶۳ مدرسه جدید طی سه سال آینده در زنجان ساخته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای جبران کمبود فضاهای آموزشی، طی سه سال آینده ۶۳ مدرسه جدید در سطح این استان ساخته می‌شود.

حسن مظفری افزود: اعتبار این پروژه ها از محل منابع استانی و ملی، اعتبارات راه و شهرسازی و درآمدهای حاصل از مولدسازی دارایی های آموزش و پرورش استان تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مدارس شامل بیش از ۷۵۰ کلاس درس خواهند بود. 

مظفری گفت: در زمان حاضر فرآیند و عملیات اجرایی ساخت ۲۱ مدرسه از ۶۳ مدرسه در استان آغاز شده است. 

 

مدارس استثنایی کشور صاحب سالن های ورزشی می شوند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با رویکرد تسهیل ورزش دانش آموزان استثنایی در ۳۱۰ مدرسه استثنایی کشور امکان ساخت سالن های ورزشی درون مدرسه ای وجود دارد که ساخت این سالن ها در برخی مدارس آغاز شده است.

سید جواد حسینی در آیین افتتاح نخستین سالن ورزشی چند منظوره ویژه دانش آموزان استثنایی استان زنجان در شهرستان ابهر افزود: امکانات مورد نیاز این سالن ورزشی و هزینه ساخت زمین چمن کنار سالن از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های آموزش و پرورش استثنایی توان بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه است گفت: تربیت بدنی و ورزش از ضروریات دانش آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش آموزان جنبه توان بخشی نیز دارد.

حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و از سال ۱۳۷۰ در کشور شکل گرفته است،  گفت: در زمان حاضر این سازمان ۱۵۰هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را در ۷طیف و در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا تحت پوشش دارد. 

 

انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش و توسعه است

 دبیر جبهه جهانی شباب المقاومه گفت: حضرت امام خمینی (ره) ابر تئوری داشتند با عنوان "ما می توانیم" که انقلاب اسلامی ایران نیز با این تئوری به پیروزی رسید و اکنون نیز روز به روز در حال صدور، توسعه و گسترش است.

حجت الاسلام محمد اسماعیل پورهواشمی، پنجشنبه شب در نخستین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان "سید مصطفی بدرالدین" که از سوی جبهه جهانی شباب المقاومه و با همکاری هیئت ثارالله زنجان با حضور خانواده شهید بدرالدین در گلزار هیئت ثارالله برگزار شد، افزود: تمام گام‌ های انقلاب اسلامی ایران با نگاه و معجزه حضرت امام (ره) بود و ایشان اعتماد به نفسی که در قلب جوانان رسوخ داد و بعد به سایر کشورها توسعه پیدا کرد، موضوعی بی نظیر است.

وی به شخصیت و رشادت های شهید سید مصطفی بدرالدین (فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان) اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید بزگوار و عزیز که نظامی، امنیتی، دانشگاهی و شخصیتی عارف مسلک بود توانست با تکیه بر "ما می توانیم" به ابر شخصیت نظامی، امنیتی در منطقه تبدیل شود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

 

دختر شهید سید مصطفی بدرالدین: پدرم سربازی در خط ولایت بود

دختر شهید سید مصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان، گفت: پدرم سربازی در خط ولایت و فرمانده ای بود که از لبنان تا سوریه، یمن، فلسطین و عراق هرگز پرچم از دستش نیفتاد.

زهرا بدرالدین، پنجشنبه شب در نخستین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان "سید مصطفی بدرالدین" که از سوی جبهه جهانی شباب المقاومه و با همکاری هیئت ثارالله زنجان با حضور خانواده شهید بدرالدین و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و شماری از اقشار متلف مردم در گلزار هیئت ثارالله برگزار شد، افزود: سلام بر روح الله خمینی، مردی که انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد و رویای انبیاء الهی را محقق ساخت.

 

جانشین دبیرکل بیداری اسلامی:حزب الله هیمنه اسراییل غاصب را فرو پاشیده است

جانشین دبیرکل بیداری اسلامی گفت: حزب الله در سایه قدرت و پیروزی های خود، هیمنه اسراییل غاصب را از هم فروپاشیده است.

دکتر حسین اکبری، پنجشنبه شب در نخستین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان "سید مصطفی بدرالدین" که از سوی جبهه جهانی شباب المقاومه و با همکاری هیئت ثارالله زنجان با حضور خانواده شهید بدرالدین در گلزار هیئت ثارالله برگزار شد با تاکید براینکه این شهید بزرگوار ذوالفقار حزب الله لبنان است، افزود: در این فرصت کوتاه غیر ممکن است شهید بدرالدین را بتوان در این جمع به خوبی معرفی کرد.

وی به جایگاه، نقش جهانی و تاریخی و بین المللی حزب الله اشاره کرد و با بیان اینکه آنها چه نقطه عطفی را در تاریخ از خود به جا گذاشته اند، اظهار داشت: پس از جنگ جهانی اول، غربی ها تمام کشورهای اسلامی را اشغال کردند و دیگر هیچ کشور مستقل اسلامی در روی کره زمین وجود نداشت و نتیجه آن نیز اشغال فلسطین، تشکیل اسراییل غاصب و سلطه انگلیسی ها بر جهان اسلام بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.