حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » شیوع سرطان در زنجان از میانگین کشوری پایین تر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: طبق مطالعاتی که به تازگی انجام گرفته شیوع سرطان بجز سرطان معده در این استان نسبت به میانیگن کشوری پایین تر است.

...

کاوش نیوز: پرویز قزلباش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: بر این اساس توصیه می شود در صورت علائم وموارد مشکوک به پزشک مراجعه کرده و از طرفی خودمراقبتی و توجه آموزش های بهداشتی نیز در پیشگیری و تشخیص بهنگام تاثیرگذار است.
وی اظهار کرد: دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های سرسام آور درمانی را از دوش مردم برداشت و هم اکنون بیماران روستایی پنج درصد و مناطق شهری 10 درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.
قزلباش افزود: حمایت های مالی دولت به شکل های مختلفی انجام می گیرد و این در حالی است که سال گذشته 80 میلیارد ریال برای داروهای سرطانی استان کمک کرده است.
وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم در این استان این است که برای افراد زیر 14 سال در روستاها خدمات رایگان دندانپزشکی و بالای 14 سال این خدمات با کمترین قیمت ارائه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون در پایگاهها و مراکز خدمات جامع نیز خدمات متعددی برای افراد بالای 30 سال نظیر قند، فشار خون و سایر خدمات بهداشتی انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: چاقی منشا بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قند خون پوکی استخوان بشمار می رود .
وی خاطر نشان کرد: نمک نیز در بین مردم زیاد استفاده می شود که مصرف آن به بیماری فشار خون منجر شده است.

امسال سازمان بهداشتی جهانی (WHO) شعار مهم و متفاوت 'پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا' را انتخاب کرده، موضوعی که لزوم ان این روزها بیش از بیش در کشورهای مختلف از جمله ایران حس می شود.
روزهای هفته سلامت با عنوان عدالت در درسترسی خدمات سلامت، حق مردم ، مسولیت حکومت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد و مسولیت پذیری نهادهای موثر حمایت از فقر در دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت، انسجام اجتماعی، نشاط اجتماعی و منابع پایدار و جامعه سالم نامگذاری شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.