حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » شفافیت عملکرد و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها اولویت شورای شهر هرات است

شفافیت عملکرد و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها اولویت شورای شهر هرات است

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حسین سهامیان اظهار کرد: یکی از مهمترین اصل هایی که شورای ششم بر آن تاکید دارد شفافیت عملکرد و همچنین مشارکت با شهروندان در تصمیم گیری ها و هدف‌گذاری ها می باشد که در این راستا و در اولین و مهمترین اقدام بابت انتخاب شهردار شهر هرات از طریق فراخوان، از نخبگان و افرادی که توانمندی و تجربه در عرصه شهری داشتند دعوت بعمل آمد و هم اکنون فرایند مصاحبه از افراد در حال انجام هست.

وی افزود: از دیگر اهداف مهم شورای شهر تدوین برنامه تعیین و تبیین اهداف و اولویتهای شهر بصورت برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد که پس از فرایند انتخاب شهردار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سهامیان یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر هم به لحاظ شرعی و دینی و هم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی از جایگاه رفیعی برخوردارند چرا که شوراهای اسلامی براساس مشورت سازمان یافته اند که هم در قرآن مجید و هم در سیره و سنت حضرت رسول اکرم (ص) مورد تأکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری یکی از مسائل نوین علوم سیاسی و مدیریت در چهارچوب مفاهیمی نظیر تمرکز زدایی و حکومت های محلی است، مدیریت شهری زمانی می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد که در چهار چوب سیاست های شهری صحیح و برنامه ریزی شده حرکت کند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های سیاست شهری خوب مشارکتی بودن آن است یعنی جایگاهی که گروه های مختلف شهروندان در تدوین، اجرا و ارزیابی آن نقش داشته باشند و در ایران تنها نهاد محلی مشارکتی که توان تأثیر بر سیاست گذاری شهری را دارد شورای شهر است.

عضو ششمین دوره شورای شهر هرات گفت: شورای شهر به عنوان یک عنصر از مدیریت شهری در اداره شهرها در سطح محلی نقش مهمی را بر عهده گرفته است همچنین  مدیریت شهر به عنوان یک رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات بوجود آمده در جامعه نقش مهمی به عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می نماید.

سهامیان افزود:‌ شوراهای اسلامی شهر و شهرداری بعنوان دو بازوی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری نقش موثر و اساسی در روند اداره شهر ایفاد می کنند با توجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری و در راستای نهادینه شدن مشارکت مردم در ساختارهای تصمیم گیری محلی هستند توسعه نقش آنها در امور مدیریت شهری و شهرداری ضرورت غیر قابل انکاری دارد.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.