حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » برای انتخاب شهردار به بررسی های بیشتر نیاز است/شورای شهر به دنبال شایسته سالاری است

برای انتخاب شهردار به بررسی های بیشتر نیاز است/شورای شهر به دنبال شایسته سالاری است

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: غلامحسین دشتی در نشست علنی شورای شهر یزد که برای انتخاب شهردار برگزار شد به تشریح اقدامات شورای شهر یزد پرداخت و اظهار داشت: علیرغم تعطیلی‌هایی که ایجاد شد، انتخاب سرپرست و تصویب اختیارات وی انجام و همه امور شهرداری طبق روال درحال پیگیری است.

دشتی تشکیل کمیسیون‌های شورا، انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون‌های مختلف شهرداری و شهر، زمینه‌سازی بودجه‌ریزی و طرح تفصیلی را از جمله دیگر اقدامات شورای شهر در طول ۲۰ روز گذشته دانست.

وی با بیان اینکه در کنار این فعالیت‌ها مسئله اصلی ما انتخاب شهردار بود گفت: در مرحله اول رزومه ۴۳ نفر به دست شورای شهر رسید و با توجه به اینکه شاخصه های شهر یزد متفاوت است و انتظار توجه به شهر می رفت، نگاهی هم به بیرون از استان داشتیم همچنین شخصا به حدود ۱۱ نفر هم مراجعه مستقیم داشتم و در مجموع اسامی انتخابی به ۵۴ نفر رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر جهانی یزد افزود: با توجه به شرایط وزارت کشور و آنچه در قانون آمده است برخی از افراد شرایط لازم را نداشتند و تعداد افراد باقی مانده از مجموع ۴۳ نفر با ۹ محور و حوزه کاری در ابعاد مختلف مراجعه کرده و برنامه‌های خود را در جلساتی ۳ ساعته با اعضای شورا اعلام کردند.

دشتی افزود: با جمع‌بندی‌هایی که صورت گرفت و از مجموع همه فعالیت‌هایی که در جست و جوی بهترین و شایسته‌ترین فرد با شاخص‌هایی که شورا برای خود در نظر داشت همچنین تغییرات یزد امروز نسبت به گذشته باید شهرداری انتخاب شود که با یزد امروز آشنا باشد.

وی تصریح کرد: رسالت مدیران استان برای حفظ شهر سنگین است و موظف هستیم تجربیات جهانی را برای حفظ آثار تاریخی و تمدنی داشته باشیم و از سویی معرفی یزد به جهان را بر اساس شاخصه های یزدی ها که قناعت و سخت کوشی و فرهنگ پیشرفته ای را دارند دنبال شود.

دشتی ادامه داد: شهردار در این زمینه نقش حیاتی دارد هرچند باید در چارچوب آنچه شورا مشخص می کند حرکت کند اما به توانمندی هایی نیاز دارد تا پاسخگوی انتظارات باشد لذا باید به برخی موارد دقت زیادی شود و با توجه به این موضوعات الان بین انتخاب گزینه‌های خوب و عالی در حال بررسی هستیم و به دنبال آنیم که بهترین فرد را با شایسته سالاری انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال رای بالا برای شهردار هستیم و تفاوت این شورا با شوراهای گذشته در آینده شهر دارد، موضوع انتخاب شهردار از دستور کار امروز خارج و به جلسات آینده موکول شد تا بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود.

دشتی عنوان کرد: نگاه ما برای انتخاب شهردار شایسته سالاری با رویکرد ملی است اما به اذعان برخی افراد می توانیم شهرداران خوب و قوی را از درون استان خود پیدا کنیم و به رغم نگاه ملی به ظرفیت های داخلی هم توجه داریم.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.