حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » فقر حرکتی مردم را تا پایان سال 1400 بر طرف کنیم

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان؛

فقر حرکتی مردم را تا پایان سال 1400 بر طرف کنیم

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امیدواریم امسال شاهد جهش چشمگیری در ورزش کشور باشیم گفت که با اختصاص 27 صدم از 9 درصد مالیات ارزش افزوده به ورزش و هیات های ورزشی کشور تا پایان سال 1400 شاهد از بین رفتن فقر حرکتی و ناکامی در فعالیت ورزشی مردم باشیم.

...

کاوش نیوز: فریبا محمدیان در جلسه مشترک مسئولان اداره کل و روسای هیات ورزشی استان که با حضور معاونان وزارت ورزش در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد افزود: طبق آمارها روزانه مردان و زنان به ترتیب 18 و 12 دقیقه فعالیت ورزشی دارند که این میزان طبق استاندارد علمی باید 30 دقیقه باشد.
محمدیان بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم با برنامه مدون فعالیت ورزشی روزانه را به 20 دقیقه برسانیم.
معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه می بایست با نگاه ویژه چالش ها که در مسیر عملکرد ورزش زنان و مردان وجود دارد را برطرف کرد ، گفت : در حوزه توسعه ورزش باید با تفویض اختیارات به بانوان بتوان از ظرفیت مدیریت این قشر در ورزش بیشتر بهره ببریم.
محمدیان با اشاره به اینکه تهران عصاره و بازوی توانای ورزش کشور است افزود: چشم و امید ورزش بانوان و ورزش کشور به هیات های تهران بوده چرا که هیات ها ورزشی اقدام بالقوه را به فعل در می آورند.

** کمک مالی به ملی پوشان ورزشی جاکارتا پرداخت می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اظهار کرد: از اول اردیبهشت تا مرداد ماه (بازه زمانی 4ماه) کمک های مالی 500 تا 2 میلیون تومانی به ملی پوشان تهرانی که در تیم های ورزشی برای رقابت های آسیایی حضور دارند با همکاری این اداره کل و هیات های ورزشی پرداخت می شود.
رضا گلمحمدی خاطر نشان کرد: این اقدام برای نخستین بار در سطح ورزش استان انجام می شود که هدف از این اقدام کاهش دغدغه و تشویق ملی پوشان ورزشی تهران است.
وی بیان کرد: تهران با حضور ملی پوشان زیاد در تیم های ملی سهم قابل قبولی از ورزش کشور را به خود اختصاص داده و کسب مدال در بازی های آسیایی و المپیک می تواند عیار ورزش این استان را مشخص کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به کمک های مالی به هیات های ورزشی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: طبق آمارها در سال 94 ؛ 95 و 96 به ترتیب 50 میلیون، 700 میلیون و یک میلیارد و 400 به هیات های تهرانی کمک نقدی شده است.
همچنین معاون امور توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تهران یکی از کم برخوردارترین نقاط از لحاظ سرانه ورزش در کشور است افزود: تهران با جمعیت بیش از 12 میلیونی خود امکانات و سالن های کمتری نسبت به سایر استان های کشور داشته که این موضوع مهمترین عامل از لحاظ کمتر برخورداری این استان به شمار می رود.
محمد رضا داورزنی ادامه داد: بیشتر اماکن ورزشی استان تهران مربوط به 15 تا 30 سال گذشته است که این موضوع باعث شده که در چندسال اخیر مجموعه های نوساز کمتری در پایتخت ساخته شود که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از طریق مجلس شورای اسلامی این کاستی ها را برطرف کنیم.
وی یکی از عامل های مهم استان تهران در کمتر برخورداری از سرانه های ورزشی را نزدیکی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی اعلام کرد و گفت: این موضوع باعث شده که تهران نتواند برنامه و راهبردهای خود را در سالیان گذشته به خوبی پیاده کند که امیدواریم با این دیدگاه جدید وزارت ورزش این موضوع را برطرف کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.