حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » 1600 میلیارد تومان به ورزش همگانی در سال 97 اختصاص یافت

1600 میلیارد تومان به ورزش همگانی در سال 97 اختصاص یافتمعاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 2 رویکرد اساسی این وزارتخانه نهادینه کردن فرهنگ ورزش در کشور و فرهنگی کردن ورزش است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی 1600 میلیارد تومان به ورزش های همگانی در سال ۹۷ اختصاص داده اند.

...

کاوش نیوز: غلامرضا شعبانی‌بهار در آیین تجلیل از قهرمانان جهانی، آسیایی و تقدیر از مربیان و داوران ملی سال های ۹۵ و ۹۶ استان کردستان اظهار کرد: در سال 96 رقم اختصاص یافته به ورزش همگانی در کشور، حدود 14 هزار و 500 میلیارد ریال بود.
وی افزود: افزایش اعتبار این بخش در حالیست که بودجه وزارت ورزش و جوانان به 10 هزار میلیارد ریال در سال نمی رسد و این نشان از توجه مجلس و دولت به ورزش های همگانی دارد.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: تلاش خود را به کار بسته ایم تا میزان مشارکت های مردم را در فعالیت های ورزشی بیشتر کنیم.
شعبانی بهار با بیان اینکه باید زمینه ورزش را برای همه مردم فراهم کرد، یادآور شد: ورزش صرف اگر چه در نفس خود ارزشمند است اما باید با روحیه جوانمردی و پهلوانی همراه باشد.
وی نهادینه کردن و فرهنگی کردن ورزش را در نظام جمهوری اسلامی بسیار ضروری دانست و افزود: از طریق پیشکسوتان و بزرگان ورزش کشور می توان رهبری نسل جوان را برعهده گرفت و ورزش را فرهنگی کرد.
وی با بیان اینکه فرهنگی بودن ورزش در رسیدن به ورزش قهرمانی بسیار موثر است، اضافه کرد: توسعه سلامتی و تندرستی یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیاست و ما هم باید به این مهم توجه خاصی داشته باشیم.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: در بهمن امسال، یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به وزرش های همگانی اختصاص یافت.
شعبانی بهار با اشاره به اینکه سال آینده جشنواره های همگانی کردن رشته های مختلف ورزشی و ورزش ها است، اضافه کرد: در بحث عمومی کردن ورزش برای تمامی سنین و اقشار مختلف جامعه تلاش خواهیم کرد.

** 147 نفر از قهرمانان ورزشی در دستگاه های اجرایی استخدام می شوند
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس آیین نامه ای که به تصویب دولت و مجلس رسیده است، کسانی که قهرمانان ورزشی المپیک و جهانی هستند در دستگاه های اجرایی استخدام می شوند.
شعبانی بهار از استخدام 147 نفر از این قهرمانان که جزو آیین نامه مصوب هستند خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، 62 نفر در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها استخدام شده اند و 85 نفر نیز در سایر دستگاه ها استخدام رسمی شدند.
وی افزود: یک هزار و 100 نفر از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان ورزشی هم تحت پوشش خدمات صندوق حمایت از ورزشکاران در آمده اند.
او به بحث زیرساخت های ورزشی هم اشاره کرد و گفت: با وجود کمبودهای مالی، در دهه فجر امسال 161 پروژه ورزشی در کشور افتتاح کردیم که 341 متر به سرانه فضای ورزشی کشور افزوده شد.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه یادآور شد: برای اولین بار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، امسال ساخت حدود 2 هزار و 300 خانه ورزش روستایی آغاز شد که تلاش می کنیم سال های آینده تعداد آن را افزایش دهیم.
شعبانی بهار به ایجاد 100 خانه جوانان در کشور در سال 96 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 2 هزار سمن در کشور سازماندهی و 200 هزار جوان در این نهادها مشغول به کار هستند.
در پایان این آیین از قهرمانان عرصه رقابت های جهانی، آسیایی و مربیان و داوران ملی سال های ۹۵ و ۹۶ کردستان، با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.