حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » تشکل‌های مردم‌نهاد نظارت‌پذیر و قانونمند باشند

تشکل‌های مردم‌نهاد نظارت‌پذیر و قانونمند باشندنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: سازمانها و تشکل‌های مردم‌نهاد استان از نظارت پذیری و قانونمندی نباید ابایی داشته باشند.

...

به گزارش کاوش نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی عصر یکشنبه در نشست جمعی از مدیران تشکل های مردم نهاد استان سمنان به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی در سالن یادگار امام (ره) افزود: نتیجه بخشی مهمترین ثمره تشکیل تشکلهای اجتماعی است. 

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت های خوب تشکل ها گره گشایی از مردم است و اهمیت بسیج در مردمی بودن آن است. 

وی تاکید کرد: در ایام اوج گیری کرونا و همچنین در مباحث نیکوکاری محله ای شاهد ثبات و انسجام فعالیت سازمان های مردم نهاد بودیم. 

مطیعی با اشاره به اینکه هدف تشکیل سمن ها ، گره گشایی است، ابراز داشت: گروهها و تشکل هایی مورد توجه نظام‌است که هم‌ اهداف نظام اسلامی را مد نظر قرار دهند و هم‌ گره گشای مردم باشند.‌

وی با تاکید بر اینکه موازی کاری هدردادن سرمایه هاست، بیان کرد: تشکل ها مراقب نفوذ افراد غیرمناسب و خط دهی آنان به دشمنان باشند. ‌ 

امام جمعه سمنان افزود: ثمرات و منافع شخصی نباید در ایجاد تشکل ها هدف باشد. 

رمز موفقیت سمن‌ها در مستقل بودنشان است

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: هر جا مسئولیت به مردم واگذار شد ، موفقیت حاصل شد و باید باور به سمن ها نهادینه شود تا موفقیت حاصل شود. 

سیدمحمدرضا هاشمی ابراز داشت: سازمانهای مردم‌نهاد یک تشکل غیرسیاسی ، مستقل و غیردولتی هستند که رمز موفقیت آنها نیر در همین‌ موارد است. 

استاندار سمنان با بیان اینکه مکلف به حمایت از تشکل ها و سمن ها هستیم، یادآور شد: اعتیاد و مواد مخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب هاست و بهترین راه جهت مبارزه با این بلای خانمان سوز ، کاهش تقاضا است و بی شک سازمان های مردم نهاد بهترین گزینه برای تحقق این هدف هستند.‌

هاشمی بیان کرد: جلب مشارکت ، اطلاع رسانی و استفاده از نظرات‌ مردم از اهداف تشکیل سمن هاست و برای برون سپاری فعالیت های اجتماعی و فرهنگی ، آمادگی در بخش اجرایی استان سمنان وجود دارد.

 در این نشست مجموعا بیش از ١٨٠ فعال اجتماعی شامل ١٠٠ آقا و ٨٠ بانوی توانمند و فعال در تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد از سراسر استان حضور دارند که ضمن مشارکت در مباحث مطرح شده ، دیدگاهها و نظرات خود را ارائه کردند.

تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد در استان سمنان نسبت به جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است. 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.