حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » چالش منابع آبی سمنان با انتقال از خزر برطرف می شود

استاندار سمنان گفت: منابع آبی استان در بخش های مختلف وضعیت مناسبی ندارد و انتقال آب دریای خزر چالش منابع آبی استان را برطرف می کند.

...

کاوش نیوز: علیرضا آشناگر در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: بهره گیری از منابع آبی بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی در استان سمنان بیش از حد توان آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت آب در سمنان، بیان کرد: وضعیت آب و منابع آبی در این استان بغرنج است و همه برنامه های و سیاست گذاری ها باید به سمت مصرف بهینه در بخش های مختلف باشد.

آشناگر با بیان اینکه صنعت یکی از مسیرهای توسعه سمنان است، ادامه داد: فعالیت حدود ۶۰۰ معدن در کنار دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی بی شمار در استان سمنان، ضرورت تامین آب برای توسعه را ضروری کرده است.

وی با اشاره به توجیهی بودن انتقال آب از دریای خزر به سمنان، خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و صنعت مشکلات چالش کم آبی استان سمنان را مرتفع می کند.

استاندار سمنان افزود: ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن به منظور استفاده در صنعتی است.

 وی با بیان اینکه منابع غیردولتی تامین کننده اعتبار اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر است، گفت: به منظور تامین منابع مالی باید مدل مطلوبی طراحی شود.

استاندار سمنان با اشاره به مصرف آب در بخش کشاورزی، بیان کرد: مصرف آب در این بخش براساس آمایش سرزمینی و شرایط اقلیمی در مناطق مختلف استان سمنان متناسب سازی شود.

آشناگر گفت: توجه جدی به طرح های آبخیزداری و آبخوان داری مدنظر قرار گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.