حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » توانمندسازی تشکل‌های مردمی از طریق سیاست‌گذاری درست در سمنان

سرپرست معاونت سیاسی استانداری سمنان تاکید کرد؛

توانمندسازی تشکل‌های مردمی از طریق سیاست‌گذاری درست در سمنان

 توانمندسازی تشکل‌های مردمی از طریق سیاست‌گذاری درست در سمنانسرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه راهکار کمک گیری از سمن‌های مردمی، توانمندسازی آنها است، گفت: این کار نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درست است.

...

 به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: احمد ریواده صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت عام در سه مرحله صورت می‌گیرد مرحله اول تثبیت؛ کنترل و جلوگیری از افزایش آن، دوم ساماندهی و مرحله آخر توانمند سازی است، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از کمک تشکل‌های مردمی استفاده کنیم، می‌بایست توانمند سازی آنها را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: در این راستا باید سیاستگذاری‌های مؤثر صورت گیرد، اقدام ما زمانی مؤثر است که در وسط میدان باشیم چرا که ما سیاست گذار هستیم چرا که اعتقاد داریم مهمترین راهبرد نظام در مهمترین آسیب اجتماعی مانند اعتیاد، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه مبارزه با آسیب اجتماعی باید اولویت اول دستگاه‌های اجرایی شود، با ذکر این نکته که این کار، یک اقدام اداری نیست، بلکه تلاشی قلبی و اعتقادی است، تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با اعتیاد، بهره‌مندی از ابزار مردمی است. اگر کاری، مردمی نباشد، مؤثر نخواهد بود و در این بین اگر نقش مردم تبیین نشود، ارزشی نخواهد داشت.

ریواده با بیان اینکه باید فرهنگ سیاسی خود را به سمت عمل گرایی پیش برده و جلسات، منجر به خروجی مؤثر شود، گفت: در حوزه‌های مختلف نیاز به اقدام عملی داریم، مدیران سیاسی نباید به دنبال تعداد جلسات برگزار شده باشند، باید ببیند چند نفر را توانمند کرده‌اند همچنین باید از مرکز استان خارج شویم، باید وسط میدان و در بین اقشار مختلف مردم برویم؛ برنامه ملی را در قالب برش استانی اجرایی کنیم.

وی با بیان ایکه قوانین مصوب ما در قانون باید با رفتار ما در برخورد با آسیب‌های اجتماعی یکی باشد، افزود: برای عمل گرایی باید اشرافیت به امور داشته و بانک اطلاعات از مجموعه تشکل‌ها و بخش‌های مختلف اجتماعی داشته باشیم و در این راستا نقش اداره ورزش جوانان مهم بوده و می‌بایست از ظرفیت باشگاه ورزشی استفاده کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز در استان تشکیل شود، نیاز به برنامه‌های خوب و مطلوب برای اجرا داریم، گفت: ما نیاز داریم تا اقدامات خود در استان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در قالب یک قرار گاه و یک مرکز به صورت مستمر رصد کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.