حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خمین پرداخت شد

۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خمین پرداخت شدرئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به ۱۳ نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «علی مشهدی» افزود: مشاغل خانگی ایجاد شده با دریافت این تسهیلات در زمینه‌های چوب، عروسک بافی، گلیم برجسته، قلمزنی و پیکرتراشی است.

 وی بیان کرد: سه میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به میراث فرهنگی خمین تخصیص یافت و ۱۴ نفر از برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند.

مشهدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: راه‌اندازی ۲ واحد بوم‌گردی امسال در این شهرستان هدفگذاری شد و یک واحد با سرمایه گذاری ۲۵۰میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر در مرحله نخست  به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: یک واحد بوم‌گردی دیگر در روستای رباط مرداد از توابع خمین تاپایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: ۵۵۰ نفر شامل در رشته‌های مختلف صنایع دستی شهرستان فعالیت دارند و ۵۰ نفر از آنها زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است و گلیم گل برجسته، معرق چوب، منبت چوب، خراطی، ساز سنتی، سفال، سرامیک، طراحی سنتی، قلاب‌بافی، گیوه‌دوزی، تراش سنگ و چلنگری(آهنگری) مهمترین صنایع دستی آن است.

۲۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره‌ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.