حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » ۴۹ میلیارد ریال برای توسعه گلخانه‌های خمین پرداخت شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین گفت: ۴۹ میلیارد ریال تسهیلات به ۹ متقاضی ایجاد گلخانه امسال در این شهرستان پرداخت شد که با بهره‌برداری از آنها سطح این نوع کشت در این منطقه ۲۳ هکتار افزایش می‌یابد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: «علی‌اصغر کاظمی» افزود: این تسهیلات برای ایجاد پنج گلخانه صنعتی و چهار واحد کوچک مقیاس پرداخت شده که بهره‌برداری از آنها نفش موثری در افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال دارد.

وی  اضافه کرد: توسعه سطح گلخانه‌ای خمین از سال ۹۲ به‌دلیل کم‌آبی و نیز  صرفه اقتصادی این نوع ازکشت با حمایت دولت و تدبیر و امید آغاز شد.

وی اظهار داشت:  در حال حاضر گل شاخه بریده در سطح ۹۵ هکتار، گیاهان آپارتمانی گلدار در چهار هکتار، گیاهان آپارتمانی برگ زینتی در سه هکتار و درختچه‌های زینتی در چهار هکتار از گلخانه‌های خمین کشت می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خمین یادآور شد: گلایول، میخک، داوودی، شب بو، زنبق، مریم و لیلیوم از جمله گونه‌های پرورشی در گلخانه‌های این شهرستان محسوب می‌شوند.

کاظمی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تولید گل و گیاه زینتی این شهرستان مازاد بر نیاز است که به بازار گل تهران و کرج ارسال می‌شود.

 وی گفت: ۸۰۰ بهره‌بردار در خمین به صورت مستقیم به حرفه گلکاری اشتغال دارند و به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.