حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » اجرای طرح مکان‌یابی معتادان پرخطر در استان مرکزی هدف‌گذاری شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: طرح مکان‌یابی معتادان پرخطر در کمیته درمان و پیشگیری چند شهرستان درگیر مواد مخدر هدف‌گذاری شده و در خمین نیز با همراهی علوم پزشکی درحال اجراست.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: احمد ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به مصوبات جلسه قبل و راه‌اندازی گرم‌خانه شهرداری اظهار داشت: گرم‌خانه‌های شهرداری با تجهیزات کامل و با مدیریت شهرداری راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مدیریت گرم‌خانه‌ها باید به گروهی سپرده شود که از بدنه خود این قشر و بهبودیافتگان باشند تا درک و آشنایی لازم باشد و ما خواستار مدیریت گرم‌خانه‌ها توسط بخش غیردولتی هستیم.

 

تاکنون 70 معتاد متجاهر دستگیر شده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت محله‌محور و از طریق کلانتری هر منطقه ظرف دو هفته شناسایی و طبق ماده 16 تبصره 2 و همچنین ماده 15 جمع‌آوری شوند، تاکنون 70 معتاد متجاهر دستگیر شده است.

ملک‌حسینی با اشاره به مشکلات درمان معتادان عنوان کرد: هزینه‌های درمان بسیار سنگین است و امکان استفاده از ظرفیت مراکز دولتی شهرستان‌ها وجود ندارد و رفع این مشکل قدم بزرگی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به غربالگری معتادان گفت: تمام معتادان پس از دستگیری به مرکز غربالگری منتقل می‌شوند و علاوه بر غربالگری تست کرونا نیز انجام می‌شود و پس از هر بار دستگیری کل مرکز غربالگری گندزدایی می‌شود.

 

شناسایی پاتوق‌های مصرف در استان مرکزی نیازمند پژوهش است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی عنوان کرد: طبق تبصره 2 و افزایش ظرفیت معتادان دستگیرشده نیازمند اعتبار هستیم که این موضوع در کمیته درمان کشور برای بهبود شرایط مطرح می‌شود و همچنین شناسایی پاتوق‌های مصرف در استان مرکزی نیازمند پژوهش است.

ملک‌حسینی با اشاره به طرح مپینگ افزود: این طرح در کمیته درمان و پیشگیری چند شهرستان درگیر با مواد مخدر هدف‌گذاری شده است و در شهرستان خمین طرح مکان‌یابی معتادان تزریقی با عنوان طرح مپینگ با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت درحال اجرا است.

وی بیان کرد: پژوهش‌ها و بررسی‌ها در شهرستان خمین از 2 سال گذشته در شهر با مشارکت مرکز کاهش آسیب و dic بهزیستی و ادارات کل در حال انجام است اما چون بخش غیردولتی اداره می‌کند تنها گوشه‌ای از شهرستان خمین شناسایی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی از ظرفیت نمازخانه‌های پارک‌ها برای اسکان افراد کمک می‌گیرند.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان: معتادان متجاهر پس از مهارت‌آموزی در کمپ‌ها وارد فضای کسب و کار می‌شوند

 

پیشگیری از بیماری هپاتیت c در شهرستان خمین

مدیر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خمین نیز در این جلسه با اشاره به ابداع طرح جدیدی در شهرستان خمین گفت: شناسایی گوشه به گوشه با تشکیل یک تیم سه نفره شامل یک ناظر بهداشت برای کنترل بیماری افراد و یک نفر از خود افراد بهبودیافته به منظور ارتباط و بازخورد مناسب درحال انجام است.

دیده‌دار افزود: با توجه به شرایط حاکم در دنیا، آموزش و توجیه افراد در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و انتقال عفونت‌ها و ویروس‌های قارچی و انگلی و حذف هپاتیت C از دو هفته گذشته آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: 22 پاتوق شامل 11 مورد در احمدآباد خمین شناسایی شده‌اند و بهزیستی کمک‌های شایانی در زمینه جلوگیری از انتقال بیماری به عمل آورده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.