حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » خشونت‌خانگی زنان در باغ‌خلج اراک ۷۰ درصد کاهش یافت

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح اجتماع‌محور زنان در بین ۵۰ خانوار محله حاشیه‌ای باغ‌لج اراک خشونت‌خانگی این قشر به میزان ۷۰ درصد کاهش یافت.

...

کاوش نیوز: «اعظم علی‌مددی» افزود: برگزاری مستمر نشست‌های مشاوره علیه خشونت‌خانگی و آموزش‌های مورد نیاز توسط تسهیل‌گران از دلایل این کاهش بوده است.

وی ادامه داد: خانه‌امن بهزیستی استان مرکزی اجرای این طرح را سال ۹۷ با رویکرد توسعه در جوامع‌محلی و با مشارکت مردمی کلید زد.

معاون اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردمی و توانمندسازی آنان با اعتمادسازی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خشونت از اهداف اجرای این طرح اجتماع محور است.

علی‌مددی افزود: ۲  لکه جمعیتی محله حاشیه‌ای باغ‌خلج با ۲۹ درصد و قنات ناصری با ۲۶ درصد در بررسی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه سلامت و کلانتری‌ ها شیب بالای خشونت خانگی در اراک را دارند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی گفت: علت انتخاب این محله‌ها در برنامه های اجتماع‌محور مذکور میزان بالای خشونت و افزایش تعداد شمار محله‌های ساکن بود.

علی‌مددی افزود: اعتیاد، بیکاری، نبود فضای تفریحی، نبود امکانات مشاوره‌ای و امکانات بهداشتی از مهمترین دلایل عوامل خطر برای ساکنان این محله ها شناسایی شد.

وی اظهار داشت: اقدامات این طرح برای کاهش خشونت، شامل شناسایی محله‌ها با خشونت بالا، شناسایی عوامل محافظت از خطر در محله‌ها، جلب مشارکت افراد کلیدی و نشست بسیج اجتماعی به انجام رسید.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: خانه امن بهزیستی استان مرکزی به‌خاطر عملکرد مطلوب در سال گذشته موفق به دریافت لوح‌تقدیر از بهزیستی کشور شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.