حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » رسالت حوزه‌های علمیه خواهران در گام دوم انقلاب دشوار و سنگین است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با توجه به اینکه تاکید بر اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب بیش از گذشته است رسالت حوزه‌های علمیه خواهران رسالتی دشوار و سنگین است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در مراسم  تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: استان لرستان از دیرباز تاکنون خاستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی بوده که برخی از آنها همچون آیت الله بروجردی شهرتی فراتر از مرزهای کشور است.

وی افزود: وجود انسان‌های فرهیخته، عارف و زاهد در استان لرستان که با گذشته ده‌ها سال نام و رفتارشان برای نسلی که آنها را ندیده‌اند تاثیرگذار است برای همه درس آموز و وظیفه روحانیت را سخت‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: روحانیت فرهیخته استان لرستان در گذشته در ارتقا فرهنگ دینی تلاش و مجاهدت کرده و سختی‌ها و دشواری‌های زیادی جهت تبلیغ دین پشت سر گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش کمی  و کیفی پیدا کرده‌اند؛ خوشبختاته حوزه‌های علمیه خواهران جهت تعلیم و تربیت خواهرانی دین شناس، توانمند در تبلیغ آموزه‌های دینی و معترف عصمت و طهارت (ع)  بسیار فعال و موفق عمل کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکید بر اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب بیش از گذشته است رسالت حوزه‌های علمیه خواهران رسالتی دشوار و سنگین است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه  تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات علی‌رغم اینکه در تسهیل زندگی مردم تاثیر گذار است ولی چنانچه در مسیر درست  استفاده نشود سبب انحطاط بشریت می‌شود  در همین راستا دین، معنویت و اخلاق می‌تواند مسیر صحیح استفاده از تکنولوژی  را به  مردم نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروزه باید با خرد جمعی و همدلی استفاده از تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات  را در مسیر صحیح قرار بدهیم اظهار داشت: طبیعی است که در حوزه‌های علمیه خواهران مدتی را به  تعلم در مسائل آموزشی و پژوهشی سپری و دوره‌های مشخصی را طی می‌کنند ولی وقتی وارد اجتماع می‌شوند باید به عنوان الگو در اجتماع حاضر شوند.

وی افزود: کمیت در حوزه‌های علمیه امری پسندیده است اما امر پسندیده‌تر این است که خواهرانی که فارغ التحصیل می‌شوند به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند و همچنین پاسخگویی به مسائل خاص بانوان باید به یک امر  مهم مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پرورش تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه یک اصل اساسی است عنوان کرد: امروزه باید جریان سازی فرهنگی، دینی و تاثیرگذار از طریق خواهران پرورش یافته حوزه علمیه در میان مادران  ترویج پیدا کند.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را از دیگر  مسائل و اصل‌های مهم حوزه علمیه خواهران دانست و بیان کرد: باید دشمن شناس باشیم و با حضور در میدان و عرصه‌های مورد نیاز  نظام اسلامی همیشه آماده فداکاری باشیم  در همین راستا این امر مهم در حوزه‌های علمیه باید مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مهدوی خواه به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان معرفی و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین حسینی مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.