حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به فعالان فرهنگی و هنری لرستان پرداخت شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان مساعده حمایتی بلاعوض طی ۲ سال گذشته به فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان در قالب اعطای هنر کارت پرداخت شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فرید رحمتی در جلسه با یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ سال گذشته تحول عظیمی در حوزه پوشش های حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در قالب اعطای تسهیلات تحفه و کارا، بیمه، هنر کارت، مستمری و دریافت مدرک معادل هنری صورت گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت ۲۵ میلیون تومانی تسهیلات تحفه و کارا تصریح کرد: از مجموع کارت های اعتباری ۳۵۰ عدد مربوط به شهرستان های دلفان و سلسله است.

وی تاکید کرد: ایجاد ساختار موازی و هم سطح با شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای عالی هنر در استان ها به ریاست استانداران، فرصتی را ایجاد می کند تا مباحث مرتبط با حوزه هنر، تخصصی تر مورد کنکاش قرار گیرد که انتظار می رود مجمع نمایندگان لرستان پیشنهاد دهنده این موضوع به مجلس و دولت باشد.

رحمتی گفت: تشکیل نظام صنفی مختص به هنرمندان، ایجاد معاونت پژوهش در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به میراث ناملموس معنوی، آیین ها و رسوم غیرمکتوب از دیگر پیشنهاداتی است که در صورت محقق شدن، زمینه ساز تعالی فعالیت های هنری می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.