حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » مدیرکل بنیادشهید تسهیلات مسکن ایثارگران در لرستان پرداخت نشد

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان امسال به دلیل مشکلات مختلف از جمله تامین وثیقه، موفق به دریافت تسهیلات مسکن از بانک‌های عامل نشدند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمود زرین جویی افزود: سهمیه تسهیلات مسکن ایثارگران استان امسال ۹۴۵ نفر بود که ۳۰۳ نفر از افراد مشمول، به بانک های عامل معرفی شدند اما هیچ یک از این افراد موفق به دریافت تسهیلات دریافت نشد.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل عمده این امر بالا بودن نرخ تورم به ویژه در بخش مسکن و پایین بودن سقف تسهیلات اعطایی است چراکه قیمت املاک امسال افزایش بی سابقه‌ای داشت و سقف تسهیلات کفاف خرید مسکن را برای ایثارگران نمی داد به همین دلیل پرداخت تسهیلات از ابتدای سال تاکنون در استان بی نتیجه مانده است.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات مسکن برای خانواده های شهدا و ایثارگران در شهر خرم‌آباد ۱۲۰ میلیون و برای مناطق روستایی آن ۶۰ میلیون تومان و این رقم در دیگر نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب ۱۰۰و ۵۰ میلیون تومان است.

زرین جویی اضافه کرد: همچنین ایثارگران استان حتی برای تامین سند،  وثیقه و ضرورت داشتن پایان کار ساختمان مورد نظر، دچار مشکل شدند که انتظار می رود دریافت تسهیلات ویژه این قشر تا حدودی تسهیل شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته سهمیه تسهیلات مسکن  ایثارگران استان ۹۶۰ فقره بود که ۸۷۶ مورد آن معادل حدود ۹۰ درصد جذب شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در ادامه اظهار داشت: ۱۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری این استان مشمول دریافت تسهیلات مسکن‌ هستند که از این تعداد سه‌هزار نفر در اولویت قرار دارند.

زرین جویی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه اواخر مردادماه امسال بین سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران و استاندار لرستان، تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران در استان مصوب شد که این تعداد باید تا پنج سال آینده احداث و به جامعه هدف تحویل شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.