حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » تنها بیمارستان دلفان جوابگوی نیاز مردم نیست

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 440 روستا یک بیمارستان 96 تختخوابی دارد که پاسخگویی نیازهای درمانی منطقه نیست.

...

کاوش نیوز: این بیمارستان برای جمعیت دهه 70 شهرستان دلفان پیش بینی شده بود که با توجه به رشد چشمگیر جمعیت در این شهرستان احداث بیمارستان دوم از نیازهای اساسی مردم منطقه است.

یکی از شهروندان نورآباد گفت: اورژانس بیمارستان در برخی اوقات به سبب ازدحام جمعیت ، خدمات دهی مناسبی ندارد و مشکلاتی برای مردم بوجود می آید.

دکتر اردشیر شیرخانی متخصص جراح عمومی می گوید: به سبب نبود بیمارستان دوم در شهرستان و کمبود مکان ناچاریم در اتاق های عمل بیش از حد انتظار جراحی نماییم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان نیز می گوید :براساس شاخص ها در دنیا به ازای هر 600 نفر یک تخت بیمارستانی و در کشور به ازای هر یکهزار نفر یک تخت باید وجود داشته باشد.

به گفته دکتر امیر رضائیان، درشهرستان دلفان با توجه به جمعیت حداقل به 200 تخت بیمارستانی دیگر نیاز داریم تا حداقل به استاندارد کشوری برسیم.

فرماندار دلفان نیز با تاکید بر ضرورت ساخت بیمارستان دوم شهر گفت: این بیمارستان جوابگوی بیماران منطقه نیست دلفان شهرستانی وسیع با 440 روستا است که این مرکز درمانی نمی تواند جوابگو باشد.

جعفر طولابی افزود:هم اکنون در دلفان بیمارستان سینا با 96 تخت فعالیت می کند که پرسنل تلاش دارند که به بیماران منطقه خدمات درمانی ارائه نمایند اما ناکافی است.

وی افزود: ساخت بیمارستان دوم از مطالبات بحق و اساسی مردم دلفان است که با صدور مجوز ساخت آن و اعلام آمادگی یک خیر، اقدامات لازم را جهت انتخاب زمین انجام شده و پس از بررسی چندین نقطه شهر در نهایت مشکل زمین آنرا با مردم حل کرده ایم که بزودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: کار تسطیح زمین هم اکنون در حال انجام است.

نماینده دلفان و سلسله درمجلس شورای اسلامی نیز می گوید: مجوز ساخت بیمارستان دوم دلفان درسال گذشته توسط وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی صادر شده و تلاش کردیم که بتوانیم از محل اعتبارات دولتی آنرا بسازیم که در حقیقت با توجه به مشکلات اعتباری موفق نشدیم با اینحال به دنبال یک راهکار و راه جدید برای ساخت بیمارستان دوم بودیم.

علی رستمیان افزود: مراتب محرومیت منطقه به یکی از خیران بزرگ سلامت منعکس شده و این فرد خیر گفته است که یک بیمارستان خیریه در منطقه محروم دلفان احداث می کنم.

وی افزود: اهالی منطقه الفت آباد نیز 10 هکتار زمین را جهت این بیمارستان خیریه انفاق نمودند.

نماینده مردم دلفان و سلسله خاطر نشان کرد: این خیر عزیز بدون اعتبارات دولتی کلیه مراحل ساخت تجهیزات و نیروی انسانی آنرا تعهد کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.