حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » اتحاد ملت ایران مکر دشمنان را با شکست مواجه کرده است

امام جمعه سنندج گفت: دشمنان از هر ترفندی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش می کنند اما اتحاد، تعامل و شجاعت ملت ایران همواره مکر و حیله آنان را با شکست مواجه کرده است.

...

کاوش نیوز: ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: روحیه شجاعت و مردانگی در وجود مردم ایران اسلامی نهادینه شده و دشمنان به ویژه استکبار به واسطه وجود چنین روحیه ای، هیچگاه موفق به عملی کردن توطئه های خود نخواهند شد.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: مردم کشورمان به ویژه مرزنشینان در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با دادن جان و مال خود، مردانه وارد میدان شده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از خطبه ها از اقدام سربازان گمنام امام زمان در شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی تقدیر کرد و افزود: این اقدام بسیار شایسته و همه به آن افتخار می کنیم، ضمن اینکه نیروهای نظامی و انتظامی باید همواره در راستای حفظ امنیت کشور تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی در ادامه از پوشش نامناسب برخی زنان و مردان در اماکن عمومی انتقاد کرد و گفت: همه باید پوشش اسلامی را در سرما و گرما رعایت کنیم چرا که بدحجابی شایسته جامعه اسلامی نبوده و تبعیت از دشمنان دین و غربی ها است. 

امام جمعه سنندج همچنین از جوانان خواست با هدف داشتن شغل در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای شرکت و از فرصت ها و امکانات موجود برای رهایی از بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان سخنران پیش از خطبه ها نیز به مناسبت ۶ مرداد «روز مهارت آموزی»  اظهار داشت: رونق تولید و تحقق شعار سال مستلزم داشتن نیروی انسانی کارآمد و توانا بوده و این مهم نیازمند مشارکت اجتماعی است.

سید جمیل احمدی با بیان اینکه شعار امسال این هفته «مهارت افزایی»  است، افزود: واحدهای صنفی که فعالیت دارند نیروی کار خود را برای مهارت افزایی به فنی و حرفه ای واگذار کنند همچنانکه تمام اقشار جامعه نیز می توانند از آموزش های مهارتی بهره مند شوند.

وی به فعالیت ۱۳۴ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در کردستان اشاره و اضافه کرد: در پادگان ها و زندان های استان نیز مهارت های فنی و حرفه ای به سربازان و زندانیان آموزش داده می شود که کار ارزشمندی در راستای ایجاد مهارت و اشتغال است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با بیان اینکه برای آموزش مهارت در روستاها نیز برنامه ریزی شده است، یادآور شد: امسال طرح ایران مهارت را در سطح استان اجرا می کنیم که دانش آموزان می توانند از کلاس های مهارت آموزی استفاده کنند و این مهم سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت اجتماعی است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.