حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » ۱۳۱۵ گواهینامه طرح ایران مهارت در کردستان صادر شد

همزمان با هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای یک هزار و ۳۱۵ گواهینامه برای شرکت کنندگان در طرح ایران مهارت از سوی مرکز فنی و حرفه ای استان کردستان صادر شد.

...

کاوش نیوز: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: از آغاز طرح ایران مهارت در این استان تاکنون یک هزار و ۳۱۵ دانش آموز کردستانی در قالب این طرح موفق به گذراندن دوره‌های مهارتی شدند.

سید جمیل احمدی اظهار داشت: ۱۱۷ قرارداد آموزشی بین مدارس و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای سطح استان منعقد شده و ۱۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در اجرای طرح ایران مهارت با مدارس سطح استان همکاری می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۱۵ نفر دوره های آموزشی این طرح را سپری می کنند، افزود: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در هفت شهرستان این استان در حال اجرا است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اضافه کرد: گسترش فرهنگ مهارت آموزی در بین دانش آموزان و ایجاد زمینه لازم جهت ورود به بازار کار در آینده از اهداف مهم اجرای این است و براساس پیش بینی ها تا پایان شهریور امسال ۲ هزار و ۳۷ دانش آموز کردستانی تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه گسترش و توسعه این طرح نیازمند همکاری و تعامل ۲ سویه با آموزش و پرورش استان است، یادآور شد: این طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت ۶۰ ساعته به دانش آموزان مقطع متوسطه اول ارائه می دهد.

احمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ رشته در گرایش های خدماتی، صنعتی و هنری برای آموزش در قالب این طرح تایید شده است، تاکید کرد: رشته های معرفی شده نیز براساس جنسیت دانش آموزان و علاقمندی آنها به مدارس برای آموزش ارائه می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: این اداره کل با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان در تلاش است که زمینه بهره مندی بیش از پیش مردم بویژه جوانان و علاقه مندان را از آموزش های مهارتی فراهم کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.