حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » مهارت به آسانی تحریم پذیر نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ترویج مهارت آموزی در کشور گفت: دشمنان، ورود سرمایه، کالا و فناوری به ایران را به راحتی تحریم کردند اما مهارت به عنوان سرمایه داخلی به آسانی تحریم پذیر نیست.

...

کاوش نیوز: محمد شریعتمداری در جمع نخبگان مهارتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج اظهار داشت: در جامعه امروز ما یکی از مواردی که قابل تحریم نیست، مهارت است و می تواند برای کشور ثروت تولید کند.

وی ادامه داد: مهارت می تواند سطوح ملی و بیرون از مرز ها منابع فوق العاده ای ایجاد کند و امروز مهارت آموزان اگر علاقه مند هستند در دولت اشتغال داشته باشند به آنها می گویم که مشکل اشتغال نخواهند داشت.

شریعتمداری اظهار داشت: امروز لازمه کار و شغل در جامعه دانش و مهارت است که باید به آن توجه لازم شود.

وی بیان داشت: اینکه مفهوم کار در جامعه به آن ارزش داده شود، بسیار مهم است، حتی انبیاء (ع ) بیکار نبوده اند و به کار و شغلی مشغول بوده اند لیکن لازمه این هدف دانش است که نسبت به کار باید مهارت داشته باشیم.

شریعتمداری گفت: اگر مهارت آموزی در سنین جوانی جایگاه پیدا کند، یک تغییر و تحول جدی در وضعیت اداره کشور به وجود می آید ضمن آنکه ارزش افزوده و ورود به بازارهای جهانی را در پی دارد.

وی افزود: امروز رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نسبت به موضوع مهارت در جامعه تاکید دارند.

وی بیان داشت: مسابقات ملی مهارت از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود، امروز متولی آن سازمان آموزش فنی کشور است اما بدون تردید این کارها با دولت پیش نمی رود و باید نهادهای غیر دولتی شکل بگیرد.

شریعتمداری افزود: پرداختن به این بخش می بایست فرهنگ آن در دولت شکل بگیرد و در جامعه تسری یابد.

وی گفت: تلاش می شود از طریق بانک توسعه تعاون حمایت هایی از افراد دارای مهارت در کشور صورت بگیرد.

وزیر تعاون افزود:تلاش بر این است یک بنیاد ملی برای نخبگان مهارتی شکل بگیرد یا درکنار بنیاد نخبگان یا به صورت مستقل فعالیت کند که بایدبه تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری برسد و اخذ قانون از مجلس شورای اسلامی داشته باشیم تا به نتیجه مناسبی برسیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.