حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » تأمین گوشت سفید مورد نیاز کردستان در ماه های پیک مصرف

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

تأمین گوشت سفید مورد نیاز کردستان در ماه های پیک مصرف

 تأمین گوشت سفید مورد نیاز کردستان در ماه های پیک مصرفمعاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: با جوجه ریزی ۴میلیون و ۲۷۴ هزار قطعه ای در بهمن ماه، بدون شک برای ماه های پیک مصرف مشکل تأمین گوشت سفید نخواهیم داشت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: سید احمد ذکریایی نژاد در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های سطح کشور صورت گرفته که سهم استان کردستان از این مقدار ۴۳ میلیون قطعه جوجه ریزی بوده است.

وی افزود: در بهمن ماه سال جاری چهار میلیون و ۲۷۴ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغدای های استان صورت گرفته که با توجه به بازه زمانی رشد ۵۰ تا شصت روزه جوجه، می‌توان گفت این مقدار جوجه ریزی گوشت مرغ مورد نیاز استان را در ایام پیک مصرف اواخر اسفند و اوایل فروردین تأمین خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: سالانه ۹۸ هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می‌شود.

وی افزود: در یک سال گذشته با وجود کمبودها و فراز و فرودهای موجود توانسته ایم ۲۴۵ هزار و ۶۳۵ تن انواع نهاده دامی و طیور را تأمین کنیم و پاسخگوی دغدغه فعالان این صنعت باشیم.

ذکریایی نژاد اظهار داشت: استان کردستان دارای ۷۲ واحد پرورش گاو شیری صنعتی است و بیش از ۱۱ هزار رأس دام سنگین در این واحدهای پرورشی وجود دارند.

وی از اختصاص سهمیه ۳۰ کیلوگرمی سبوس به دام‌های سنگین از طریق سامانه بازارگاه خبر داد و گفت: در تاریخ دامپروری استان تاکنون آمارهای توزیعی همچون امسال چشمگیر نبوده است چرا که در این مدت ۲۴۵ هزار و ۶۳۵ تن به صنعت طیور و علاوه بر آن حدود ۸۲ هزارتن دیگر که شامل جو، کنجاله سویا و ذرت است به صنعت دام اختصاص یافته و در این مدت نیز بالغ بر ۳۱ هزارتن سبوس تأمین و توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان به تسهیلات اعطایی در قالب دامدار کارت اشاره کرد و گفت: در مجموع ۷۵۰ دامدار کردستانی برای دریافت ۱۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شده و تاکنون ۲۴۰ نفر موفق به دریافت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات شده اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.