حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » 53 طرح کشاورزی در سقز به بهره برداری رسید

 53 طرح کشاورزی در سقز به بهره برداری رسیدرئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همزمان با سومین روز هفته دولت، 53 طرح کشاورزی در شهرستان سقز با اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

...

کاوش نیوز: به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، خالد جعفری روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی در سقز که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این طرح ها اشتغالزایی و تثبیت شغل مستقیم و غیر مستقیم برای 87 نفر را فراهم می کند.

وی افزود: 53 طرح شامل 6 مورد ایجاد زنبورستان به ظرفیت 360 کندو، هفت طرح  خرید گوسفند داشتی نژاد کُردی به ظرفیت 400 رأس، 4 طرح  خرید گاو شیری به ظرفیت 30 راس، تجهیز پنج واحد پست تلقیح مصنوعی، و 31 مورد آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای در مساحت 45 و نیم هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: افزایش درآمد برای کشاورزان و جلوگیری از تخلیه جمعیت روستایی یکی از اولویت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان است.

خالدی با اشاره به کسب رتبه برتر در اجرای آبیاری های مدرن توسط جهاد کشاورزی سقز یادآور شد: شهرستان سقز در سال 1396 در اجرای آبیاری تحت فشار و بهینه سازی مصرف آب با یک هزار و 83 هکتار عملیات اجرایی و جذب و توزیع 60 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض دولتی از محل اعتبارات ملی بالاترین عملکرد را در سطح استان کردستان به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: برای سال جاری نیز اعتباری بیش از 125 میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای مدرن کردن سیستم های آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی این شهرستان منظور شده است.

جعفری گفت: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری برای افزایش عملکرد در هکتار، افزایش درآمد برای کشاورزان با هدف افزایش بهره وری آب در کشاورزی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

استان کردستان سه میلیون و 199 هزار راس دام سبک و سنگین و 13 میلیون قطعه انواع طیور و 116 هزار کندوی زنبور عسل دارد.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای 115 هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.