حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » کردستان در کشت مکانیزه گندم آبی و دیم رتبه اول کشور را دارد

کردستان در کشت مکانیزه گندم آبی و دیم رتبه اول کشور را داردمعاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این استان با 98 درصد کشت مکانیزه گندم آبی و 99 درصد کشت مکانیزه دیم رتبه اول کشور را دارد.

...

کاوش نیوز: محمد فرید سپری اظهار کرد: در آخرین بررسی وزارت جهاد کشاورزی، استان های گلستان و کردستان با 98 درصد کشت مکانیزه گندم آبی رتبه یک مشترک را کسب کردند و در کشت مکانیزه دیم نیز بالاترین آمار کشت مکانیزه گندم به استان کردستان با 99 درصد اختصاص یافت.
وی افزود: متوسط کشت مکانیزه زراعت گندم آبی در کشور 63 درصد و کشت مکانیزه گندم دیم در اراضی کشور 78 درصد است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: این استان در سال های گذشته در راستای افزایش ضریب و ظرفیت مکانیزاسیون و جذب ادوات دنباله بند با همت بهره برداران و حمایت دولت قدم های بزرگی را برداشته است.
به گفته سپری، از سال 92 تاکنون از محل ردیف اعتبارات مکانیزاسیون بیش از یک هزار و 730 میلیارد ریال اعتبار در راستای بهینه سازی مکانیزاسیون استان جذب شده است و روند جذب اعتبار همچنان ادامه دارد.
وی تاکید کرد: کردستان دارای چهار هزار و 342 دستگاه بذرکار، 203 دستگاه کشت مستقیم، 10 هزار و 236 انواع سمپاش، 632 دستگاه خاک ورز حفاظتی و 487 دستگاه چیزل پکر است.
سپری یادآور شد: همچنین کردستان در بخش ضریب مکانیزاسیون به میزان با 2.1 اسب بخار در هکتار رتبه اول کشوری را دارا است.
استان کردستان دارای یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی است که از این میزان 120 هزار هکتار آبی است و از میزان کل اراضی آبی نیز حدود 48 هزار هکتار باغ است.
2 میلیون و 400 هزار تُن میزان تولید سالیانه محصولات کشاورزی استان کردستان است که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی است و باقی نیز مربوط به زراعت است.
عمده محصول تولید زراعی این استان مربوط به گندم با حدود 800 هزار تُن است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود 48 هزار تُن است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.