حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » بیش از ۲ هزار مدرسه در کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۸۹ مدرسه شهری و روستایی در مناطق مختلف استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان متصل شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فردین سعیدی با بیان اینکه در دهه فجر ۴۸ مدرسه شهری و روستایی کردستان به اینترنت رایگان متصل شد، اظهار داشت: تا پایان امسال حدود ۸۰ مدرسه روستایی در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.

وی به در دست اجرا بودن ۱۴۰ سایت مخابراتی در مناطق مختلف استان اشاره و اضافه کرد: با راه‌اندازی هر سایت، ۲ تا سه مدرسه روستایی نیز از اینترنت رایگان و شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: برنامه اصلی وزارت ارتباطات، اتصال مدارس روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت به اینترنت است اما تعدادی از مدارس روستایی زیر ۲۰ خانوار جمعیت هم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سعیدی با بیان اینکه اینترنت این مدارس تا ۲ سال به صورت رایگان خواهد بود، گفت: در این ۲ سال سهم ماهانه مدارس یک شیفت از اینترنت رایگان ۳۰ گیگابایت، مدارس ۲ شیفته ۵۰ گیگابایت و مراکز آموزشی سه شیفته نیز ۷۰ گیگابایت است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده و تا اواخر خرداد ۴۲۰ مدرسه روستایی دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود، افزود: در مجموع ۲ هزار و ۷۱۸ مدرسه شهری و روستایی در استان از اینترنت رایگان بهره‌مند می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.