حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » خانه های گفتمان شهری در کردستان راه اندازی می شود

خانه های گفتمان شهری در کردستان راه اندازی می شودرئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: احداث مرکز محله و خانه گفتمان های شهری در تعدادی از شهرهای استان در دستور کار ستاد توانمند سازی قرار دارد.

...

کاوش نیوز: مصطفی رضایی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان سقز اظهار کرد: این اقدام در راستای ایجاد بخشی از بسترهای لازم برای مشارکت مردم جهت توانمندسازی و بازسازی محلات اجرا می شود.
وی افزود: در خانه های گفتمان شهری، اقشار مختلف می توانند با حضور در آن مکان ها نسبت به طرح مسائل و مشکلات و راهکارهای حل انها مباحثه کنند.
رضایی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید بسترهای لازم را برای مشارکت مردم در توانمند سازی و بازسازی محلات فراهم کنند، یادآور شد: راه اندازی نهادهای مردمی توسعه محور، احداث مدرسه 9 کلاسه و پارک در محله تازه آباد از برنامه هایی است که در سال 97 از سوی این ستاد در سقز پیگیری خواهد شد.
کامیل کریمیان معاون سیاسی فرماندار سقز هم با بیان اینکه از اهداف تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهری، جلوگیری از باز تولید محلات ناکارآمد است، گفت: دولت تدبیر و امید به صورت ویژه به بازآفرینی پایدار شهری توجه دارد که تداوم اجرای سیاست های این ستاد باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
معاون فنی و عمرانی فرماندار سقز هم با عنوان اینکه شهر جای زایندگی است، تاکید کرد: اجرای سیاست های ستاد بازآفرینی باعث توزیع عدالت اجتماعی خواهد شد.
علی محمدیان افزود: محله های بهارستان، تازه آباد و بازار تاریخی از محلات هدف برای بازآفرینی و توانمندسازی هستند.
وی تاکید کرد: پیگیری احداث موزه، کتابخانه، فرهنگسرا، بازسازی بازار تاریخی، ایجاد فرهنگسرا، مرکز سلامت، فوریت های پزشکی، بازسازی و فنی سازی شبکه تاسسیات برق و مرمت حمام حاج صالح و ایجاد تاسیات آب و فاضلاب از دغدغه ها و پیشنهادهای ستاد بازآفرینی شهری شهرستان سقز در سال 96 است.
در این جلسه اعضا بر توجه به اختصاص اعتبار ویژه برای توانمند سازی محلات ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی و بازار تاریخی و توجه بیشتر به انجمن های مردم نهاد برای توانمندسازی شهروندان تاکید کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.