حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و چرام آبی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و چرام آبی می‌شود.

...

کاوش نیوز: عدل هاشمی پور در بازدیدی به همراه مسئولان از محل اجرای این سد تصریح کرد: مطالعات فاز اول سد آبریز در مرحله پایانی است و بر اساس تعهد پیمانکار مطالعات این طرح تا پایان سال ۹۸ انجام می شود.

وی بیان کرد: این طرح از جمله اولویت‌های توسعه این منطقه است و بعد از انجام مطالعات، این سد وارد فاز اجرایی خواهد شد.

هاشمی پور گفت: در این طرح آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار و ۹۰۰  متر به لوله‌هایی به طول هفت هزار و ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزار و ۴۵۰ متر آب به دشت های کهگیلویه و چرام خواهد رسید.

وی ارتفاع این سد را ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اعلام کرد.

هاشمی پور بیان کرد: بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: سد آبریز برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.

علیرضا اتابک اظهارداشت: سد آبریز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغالزایی و توسعه بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و مردم سودآوری زیادی دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.