حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » روستاییان باید از مزایای صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شوند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت خوبی برای روستاییان است که باید نسبت به استفاده از مزایای آن اقدام کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسین جلالی به خبرنگاران در خصوص جلسه با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اظهار داشت: متأسفانه وضعیت استان کرمان در خصوص استفاده از این صندوق نسبت به سرانه کشور خیلی پایین است و می‌توانیم بگوییم تقریباً در رتبه ۲۵ از ۳۰ قرار داریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با نگاهی به آمار بیمه شدگان صندوق مذکور عنوان کرد: در رفسنجان مجموعاً ۸ هزار و ۴۹۴ نفر وارد شبکه صندوق بیمه شدند، اما آنچه جای نگرانی دارد، این است که ۷ هزار و ۵۴۰ نفر سرپرست خانوار داریم که می‌توانستند زیرپوشش این بیمه بروند اما اقدام نکردند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه رفسنجان ۱۳ کارگزاری بیمه و شهرستان انار ۴ کارگزاری دارد، تصریح کرد: از این کارگزاران تقاضا داریم اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند؛ رفسنجان از لحاظ کارگزار از همه جا بیشتر نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر دارد که نباید این تعداد فاقد پوشش بیمه داشته باشیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: در شهرستان انار در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فاقد پوشش بیمه هستند که با وجود ۴ کارگزار در این شهرستان باید اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با ذکر این مطلب که نباید کسی در رفسنجان و انار فاقد بیمه باشد و همه افراد باید به نحوی زیر پوشش بیمه قرار گیرند، افزود: چنانچه فردی هست که توان پرداخت ندارد باید خیران را پای کار بیاوریم و حمایت شوند.

حجت الاسلام جلالی در پایان گفت: باید از ظرفیت این صندوق با سابقه ۱۵ ساله اش که مزایای خیلی خوبی دارد استفاده شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.