حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » ۱۰ درصد اشتغال استان کرمان به شهرستان بم تعلق دارد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۱۰ درصد اشتغال کل استان کرمان مربوط به شهرستان بم است و تاکنون ۸۰درصد از برنامه ای که در سال ۹۸ در حوزه این شهرستان تهیه و تدوین شده محقق شده است.

...

کاوش نیوز: رضا اسماعیلی درحاشیه پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بم گفت: این جلسات به منظور هماهنگی بیشتر شهرستان های استان کرمان درخصوص رسیدن به اهداف تعیین شده از جمله کارهایی که در حوزه تعاون، اشتغال، بیمه بیکاری و روابط کار و امور اجتماعی مربوط به جوامع کار که برای آن ها تعریف شده برگزار می شود.

اسماعیلی افزود: با برگزاری این جلسات در شهرستان ها از نزدیک با مسایل و مشکلات شهرستان در حوزه جامعه کار و تولید آشنا شده و همچنین ظرفیت های آن شهرستان را شناسایی کرده تا روسای این اداره کل در دیگر شهرستان ها بتوانند با توجه به اهدافشان از ظرفیت های شهرستان های دیگر استفاده کنند.

وی بیان داشت: مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به گستردگی مخاطبی که دارد بنا را بر ارایه خدمات بهتر و جامع تر گذاشته و در این راستا احتیاج به هماهنگی بین تمام ارکان را داریم .

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شهرستان بم بدلیل تاثیرگذاری که در بحث تولید، اقتصاد و اشتغال دارد از جایگاه ویژه ای در استان کرمان برخوردار است .

وی ادامه داد: در اشتغال بحث مربوط به حفظ مشاغل موجود و اشتغال های جدید در اولویت کار ما قرار دارند و ایجاد اشتغال کار سخت، زمان بر و پرزحمتی است که به همت تمام ارکان و اداراتی که در جهت اشتغال نقش دارند محقق خواهد شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: شهرستان بم در بحث صنعت و کشاورزی با توجه به نام گذاری امسال به سال تولید رونق در دو بعد تامین نیاز داخلی و ارز آوری نقش مهم و بسزایی دارد.

 اسماعیلی توضیح داد: امیدواریم مشکلات موجود خودروسازی شهرستان بم که قطب جنوب شرق کشور را پوشش می دهد و در بحث تولید نقش حیاتی دارد به حداقل برسانیم و اشتغال ایجاد شده را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: در صورت تعدیل نیرو در خودروسازی شهرستان بم حمایت لازم از این کارگران بیکار صورت خواهد گرفت تا مجدد سرکار بروند.

اسماعیلی درخصوص احراز شرایط بیمه بیکاری گفت: درصورتی که هر شخصی یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد و بیکاری آن ارادی نیز نباشد می تواند از بیمه بیکاری استفاده کند البته استفاده از بیمه بیکاری اولویت آخر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و بیشتر به دنبال حفظ مشاغل موجود با تزریق مواد اولیه و منابع مالی استانی و ملی هستیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.