حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » صندوق توسعه منابع طبیعی هرمزگان حامی تعاونی های فعال است

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: این صندوق از سال 96 با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال و 17 تعاونی سهام دار، فعالیت خود را به عنوان هفتمین صندوق توسعه منابع طبیعی در کشور در راستای حمایت از تعاونی ها و انجمن های مرتع داری استان آغاز کرد.

...

کاوش نیوز: حجت دهقانی فورخورجی هدف های ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی را، تضمین متقاضیان سرمایه گذاری برای دریافت اعتبارات از بانک ها و سایر موسسات داخلی، دریافت کمک های مالی در قالب تسهیلات از دولت، حمایت و تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی و فعالان منابع طبیعی در مواجه با موقعیت های بحرانی، تامین نقدینگی برای بازاریابی و فروش محصولات منابع طبیعی عنوان کرد.

وی بیان داشت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان به کشاورزان این فرصت را داده است تا بتوانند بدون هیچگونه ضمانت و در کمترین زمان با کارمزد 4 درصد در راستای رفع مشکلات مرتع و زمین خود تسهیلات لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 51 درصد از سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی از طریق بخش غیردولتی و 49درصد بخش دولتی تامین می شود، توانسته ایم در پرداخت تسهیلات رتبه سوم کشور را به دست آوریم.

این عضو فعال در حوزه منابع طبیعی استان اظهار داشت: طرح تسهیلاتی خرید خوراک دام با هدف حمایت و تاکید بر اجرای طرح های تعادل دام، تولیدات و محصولات مرتعی، طبیعت گردی، توسعه زراعت چوب، حمایت از فعالیت های آبخیزاری از جمله طرح های در دست اقدام این صندوق است.

وی یاد آور شد: یکی از رویکردهای تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، نزدیک کردن دو سرمایه اقتصادی و اجتماعی در فعالیت های بهره برداران است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با وجود 47 تعاونی فعال در بخش منابع طبیعی و شرکت‌های فراگیر، برنامه هایی برای جذب آن ها در راستای افزایش سرمایه غیر دولتی داریم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.