حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » مسئولان در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی سختگیری می کنند

مسئولان در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی سختگیری می کنندرییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: با وجود مصوبه مجلس هم اینک مسئولان دستگاه های دولتی در واگذاری طرح ها به این سازمان و بخش خصوصی برای اجرا، سختگیری می کنند.

...

کاوش نیوز: حسین عابدی اظهار کرد: به خاطر سختگیری مسئولان دستگاه های دولتی تاکنون تنها حدود 10 درصد از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بکار گرفته شده است.
وی گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با توجه به ظرفیت مطلوب نیروی انسانی خود، توانایی انجام صفر تا 100 درصد طرح های دستگاه های دولتی استان را در حوزه کشاورزی دارد.
عابدی افزود: در استان هشت هزار و 280 دانش آموخته در 22 رشته کشاورزی عضو این سازمان بوده که 483 شرکت در این حوزه تاسیس کرده اند.
وی از مسئولان حوزه کشاورزی استان درخواست کرداز ظرفیت دانش آموخته های عضو سازمان در اجرای طرح های کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه آب و خاک استفاده کنند.
رییس نظام مهندسی کشاورزی گلستان معتقد است که برون سپاری بیشتر کارها از سوی مسئولان دستگاه های دولتی باعث خواهد شد که شمار بیشتری از دانش آموخته های کشاورزی استان مشغول بکار شوند.
وی مذاکره با مسئولان دولتی در واگذاری طرح ها، سرمایه گذاری در برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی، پیگیری مذاکره با اتاق بازرگانی گرگان در ارائه مشاوره در تولید و صادرات کالا، پرورش میگو در دو قطعه 20 هکتاری، همکاری با مدیریت امور اراضی در حوزه تغییر کاربری اراضی، ساخت گلخانه در قره بلاغ علی آباد را از برنامه های اولویت دار امسال سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبییعی گلستان بیان کرد.
وی گفت: اکنون دانش آموخته های این سازمان در حوزه های کشت، داشت و برداشت محصول، صدور مجوز استفاده از سموم در اراضی، کارگزاری سوخت ماشین های کشاورزی، پلاک گذاری ماشین های کشاورزی، همکاری در پاسخ گویی به استعلام منابع طبیعی، برپایی دوره های آموزشی و ترویجی و بوجاری بذر گندم فعالیت دارند.

*علاقمندی به مشارکت در حوزه آب و خاک
عابدی از رییس سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست کرد که از ظرفیت دانش آموخته های کشاورزی در اجرای طرح های آب و خاک استفاده شود.
وی اضافه کرد: اکنون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان دارای 17 شرکت تاسیس شده در حوزه آب و خاک است و می تواند مشارکت خوبی در اجرای طرح های این بخش داشته باشد.
طبق گزارش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، از مجموع دانش آموختگان عضو این سازمان، 91 درصد کارشناس، هشت درصد کارشناس ارشد و بقیه مدرک دکترا دارند.
بیشترین اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با دو هزار و 150 نفر در رشته زراعت و یکهزار و 61 نفر در رشته علوم دامی تحصیل کرده اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.