حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » صندوق توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی هرمزگان تشکیل شد

 صندوق توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی هرمزگان تشکیل شدمدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: صندوق های حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی درشهرستانهای میناب، رودان و حاجی آباد از توابع این استان تشکیل شد.

...

کاوش نیوز: غلامرضا نظر نژاد سرمایه اولیه آنها را 28صندوق خرد روستایی به ارزش 6 میلیارد و 366 میلیون و ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در صندوق ها در نشست اخیر با رای اعضای مجمع عمومی، اعضای هیات مدیره، بازرس و مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان های یاد شده نیز مشخص شدند.

این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یاد آورشد: نشست مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی حاجی آباد، رودان و میناب با حضور مدیر امور مجامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه ‌گذاری بخش کشاورزی کشور، مدیران و کارشناسان بخش ترویج این سازمان وهمچنین نمایندگان فرمانداری های این سه شهرستان برگزار شد.

در اطلاعات منتشره به نقل از مدیر پروژه ملی طرح توسعه حمایت از صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی کشور تعداد بهره برداران عضو این صندق ها نزدیک به 105هزار نفر عنوان و گفته شده 29 هزار فرصت شغلی نیزاز طریق این صندوق ها در سطح روستاهای کشور ایجاد شده است.

در این اطلاعات هدف از راه اندازی طرح توسعه حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی توانمندسازی زنان روستایی در قالب صندوق‌های خرد محلی عنوان شده طوریکه در برنامه ششم توسعه ایجاد شش هزار صندوق پیش بینی شده است.

کاهش بیکاری و به وجود آمدن فرصت‌های شغلی در چارچوب برنامه‌های خود اشتغالی و همچنین تولید ثروت و خود اتکایی جوامع روستایی از دیگر اهداف طرح توسعه حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی عنوان شده است.

سرمایه این صندوق ها در کل کشور حدود 85 میلیارد ریال اعلام شده که نزدیک به 43 میلیارد ریال از این سرمایه سهم زنان روستایی و باقی آن کمک های (سهم)دولت است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.