حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی ‌اجرایی می‌شود‌

بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی ‌اجرایی می‌شود‌

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش داریم دستورالعمل بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی را نیز امسال اجرائی کنیم.

...

بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی ‌اجرایی می‌شود‌

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش داریم دستورالعمل بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی را نیز امسال اجرائی کنیم.

به گزارش کاوش نیوز، حسین انتظامی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان در پاسخ به مسائل و مشکلات خبرنگاران اظهار داشت: 10 استان کشور براساس اعلام صندوق توسعه ملی جزء استان‌های کم‌برخوردار هستند که استان گلستان نیز به این استان‌ها افزوده شده و از حمایت‌ها برخوردار است.

وی افزود: براساس دستورالعمل یارانه مطبوعات که بر روی سایت وزارتخانه نیز قرار گرفته، به نشریات این استان‌های کم‌برخوردار تا 3 برابر و شهرهای آن‌ها تا 5 برابر بیشتر یارانه پرداخت می‌شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پایگاه‌های خبری نیز می‌توانند از حمایت‌های وزارتخانه بهره‌مند شوند و اکنون یک‌هزار و 635 پایگاه خبری مجوزدار در کشور فعال است.

انتظامی در راستای حمایت از پایگاه‌های خبری گفت: برای حمایت از این پایگاه‌ها از آنها خواستیم که در طرح رتبه‌بندی پایگاه‌ها شرکت کنند و ما از دهک نخست این پایگاه ها حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: براساس قانون بیمه خبرنگاران و کارکنان برعهد مدیرمسئول است و مسئولیت‌پذیری صاحبان امتیاز در قانون 48 ماده‌ای مطبوعات آمده و باید اجرا شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال 92 تاکنون نیز اعلام کرده‌ایم که لیست بیمه‌ای خود را به ما اعلام کنید و ما پرداخت می‌کنیم و هر 3 ماه نیز این لیست را ارائه می‌کنیم.

انتظامی با تاکید بر استمرار و پیگیری اجرای درست این قانون افزود: الزام به قانون، استقلال حرفه‌ای رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و تثبیت حرفه‌ای فعالیت رسانه‌ها از اهداف معاونت مطبوعاتی ارشاد است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم دستورالعمل بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از آگهی‌های دولتی را نیز امسال اجرائی کنیم و اجرای آزمایشی آن را آغاز کردیم و در حال رفع مشکلات آن هستیم اما دستگاه‌های دولتی نیز باید این را بپذیرند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از نشریات و رسانه‌های محلی اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های کشور است، گفت: روزنامه‌های سراسری اجازه انتشار و توزیع ویژه‌نامه‌های استانی خود را به صورت جداگانه و خارج از روزنامه سراسری ندارند.

انتظامی افزود: این کار با هدف حمایت از نشریات محلی اجرا می‌شود و در مرحله نخست به مسئول استانی و چاپخانه و سپس شرکت توزیع‌کننده اخطار داده می‌شود و سپس به مدیرمسئول کشوری و سپس پرونده به هیئت نظارت بر مطبوعات ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکید ما بر این است که مجری برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه های مطبوعات و خبرگزاری ها در سطح کشور خانه‌های مطبوعات باشد.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.