حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » اصحاب رسانه برمبنای ساماندهی خانه مطبوعات گلستان تجلیل می‎شوند

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به تفاوت‎های تجلیل و تکریم روز خبرنگار در 17 مرداد امسال اشاره کرد و گفت: در سال جاری اصحاب رسانه بر مبنای ساماندهی خانه مطبوعات گلستان تجلیل و تکریم می‎شوند.

...

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به تفاوت‎های تجلیل و تکریم روز خبرنگار در 17 مرداد امسال اشاره کرد و گفت: در سال جاری اصحاب رسانه بر مبنای ساماندهی خانه مطبوعات گلستان تجلیل و تکریم می‎شوند.

  به گزارش کاوش نیوز، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت عصر امروز در جلسه هیأت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بنا دارد امسال بر اساس ساماندهی اصحاب رسانه توسط خانه مطبوعات از اهالی رسانه تکریم و تجلیل کند.

وی با اشاره به اینکه روند ساماندهی اعضای خانه مطبوعات باید با دقت نظر جدی صورت بگیرد، تصریح کرد: به صورت موردی پرونده‎های اعضای این تشکل صنفی بررسی و نظارت می‎شود، هدف از این کار مچ‎گیری نیست بلکه این مهم قابلیت و ظرفیت دفاع از خانه مطبوعات را ارتقاء می‎دهد.

 برگزاری مراسم خبرنگار باید از حالت کلیشهای خارج شود/ ساماندهی فعالان رسانه یک کار زیرساختی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص پیشنهاد اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات مبنی بر تبدیل برگزاری روز خبرنگار به هفته خبرنگار گفت: ما اصرارمان این است که یک مقدار از کلیشه‎ای برگزار کردن برنامه‎های روز خبرنگار فاصله بگیریم به طوری که اثربخشی آن ملموس باشد.

فضیلت پرداختن به اقدامات زیربنایی را مهمتر از اقدامات روبنایی برشمرد و اظهار کرد: تهیه بانک جامع اطلاعاتی حوزه فعالان رسانه استان گلستان یک کار زیرساختی است چراکه پیش‌نیاز اجرای هر برنامه‎ای در حوزه رسانه نیازمند برخورداری از اطلاعات درست است.

وی افزود: مادامی که اطلاعات جامع از حوزه رسانه در اختیار نباشد هر نوع هزینه‎ای برای داشتن اقدامات زیربنایی امکان‎پذیر نبوده و استمرار آن وجود ندارد بنابراین ساماندهی اصحاب رسانه یکی از حیاتی‎ترین مسائل در این حوزه محسوب می‎شود.

بهرهمندی از هر گونه خدمات منوط به عضویت در خانه مطبوعات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: حمایت‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت صددرصدی است اما به شرط آنکه خانه مطبوعات طبق اساس‎نامه و مقررات مربوطه پیش برود و سلیقه‎ای عمل نکند همان طوری که در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات بعد از تعویق چندباره، حجت بر همگان تمام شد.

فضیلت با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات فضا برای جناح‎های مختلف اصلاح‎طلب و اصولگرا، باسواد و کم‎سواد فراهم شد، افزود: بنده بیشترین نقد را به اصلاح‎طلبان داشتم چراکه آزمون را بد پس دادند، فضا برای همه فعالان رسانه طبق ضوابط فراهم بود بر همین اساس جای هیچگونه اعتراضی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ترکیب هیأت مدیره جدید خانه مطبوعات بر اساس فرآیند قانونی شکل گرفته است، گفت: کسی که بگوید این تشکل صنفی را قبول ندارم منطق ندارد، هر فعال رسانه که بخواهد از خدمات بهره‎مند شود باید در این تشکل صنفی عضو شده و روند ساماندهی طی شود.

 ساماندهی به اقتدار خانه مطبوعات کمک می‎کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه فرصت زمانی برای عضویت و ساماندهی اصحاب رسانه مشخص شود، بیان کرد: در صورت تمدید فرصت، اگر عده‎ای برای عضویت و ساماندهی اقدام نکردند هیچ اجباری وجود ندارد همانطوری که بهشت را زورکی به کسی نمی‎دهند، ساماندهی مانند همان بهشتی است که اصحاب رسانه اگر مقید به آن نباشند از حمایت محروم می‎شوند.

فضیلت با تاکید بر اینکه ساماندهی به اقتدار خانه مطبوعات کمک می‎کند، ابراز کرد: قبول نداشتن تشکل صنفی یک رفتار غیرفرهنگی است و بنده از خانه مطبوعات به عنوان تشکل قانونی اصحاب رسانه در راستای پویایی و تقویت مطبوعات، تمام قد حمایت خواهم کرد.

وی در خصوص آن دسته از اعضای خانه مطبوعات که به دلیل نداشتن بیمه از عضویت اصلی برخوردار نیستند، گفت: برای این عده باید آزمون برگزار شود تا فعالیت آنها در عرصه مطبوعات محرز شود.

 به جای تجلیل می‎توان دوره آموزشی گذاشت/ تجلیل از اصحاب رسانه کمیته‎امدادی نباشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر لزوم تجلیل و تکریم هدفمند اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: اینکه 60 عنوان القاب مختلف به اصحاب رسانه بدهند اما یک کدام از آنها کارآمدی نداشته باشد این به نوعی مسخره کردن این قشر است، تجلیل نباید از حدی عبور کند که با کارآمدی تناسب نداشته باشد.

فضیلت گفت: اجازه ندهید تجلیل کردن از اصحاب رسانه تا مرز مضحکه کردن پیش برود با دستگاه‎های مختلف اجرایی که می‎خواهند از خبرنگاران حوزه مربوطه تجلیل کنند در یک اقدام هماهنگ با خانه مطبوعات، کار می‎تواند به صورت زیرساختی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه به جای تجلیل می‎توان دوره آموزشی گذاشت، ابراز کرد: تجلیل از اصحاب رسانه نباید کمیته‎امدادی باشد بلکه باید مبنایی صورت بگیرد تشکل صنفی خانه مطبوعات لازم است نسبت به این قضایا تخصصی نگاه کند گرچه قطعا جمعیتی با این روند مخالفت خواهند کرد به دلیل اینکه آنها به کار تخصصی اعتقادی ندارند ولی باید با یک تصمیم جمعی و اصولی در برابر این افراد مقاومت کرد.

کتابخانه تخصصی مطبوعات راهاندازی میشود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از تشکیل کتابخانه و یا غرفه تخصصی مطبوعات در آینده‎ای نزدیک خبر داد و گفت: در صورت حمایت مقامات ارشد استان نسبت به راه‎اندازی کتابخانه تخصصی مطبوعات گلستان مبادرت خواهد شد.

روند ساماندهی اعضای خانه مطبوعات استان گلستان تا 30 خردادماه جاری تمدید شده است و فعالان رسانه برای عضویت و یا تکمیل پرونده فرصت دارند با مراجعه به خانه مطبوعات و یا از طریق سامانه www.khgolestan.ir نسبت به ارسال مدارک و تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

انتهای پیام/فارس


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.